9 Mart 2016 Çarşamba

Ölüm bir ders, aynı zamanda bir sınavdır








Ölüm bir ders aynı zamanda bir sınavdır.

Ben ölüm konusunda birçok ders aldım; en büyük dersi de 24. 01. 2016’da aldım. Açık deyişle 52 yıl aynı yastığa baş koyduğumuz vefakâr, fedakâr, cefakâr olan; sevgi, saygı ve hoşgörüyle gönülleri kazanan sırdaşım, arkadaşım, her şeyim, sevgili eşim Nurhayat 24 ocak 2016’da vefat etti. Yeri Cennet olsun.

Eşini kaybeden her canlının, her insanın üzüldüğü gibi ben de üzüldüm; ama benim sarsıntım biraz daha büyük oldu.  Üzüntümü anlatamam; ancak kısaca değinmeye çalışayım:

Eşimle ben, birkaç seneden beri, her yemekten sonra birbirimizin elini tokalaşır gibi tutarak “Allah beni sensiz yapmasın.” diye dua ederdik. Eşim ölünce, geçirdiğim şokun etkisiyle “Allah senin dualarını kabul etti; benim duamı kabul etmedi.” deyiverdim. Sonra pişmandım, tövbe ettim. Haşa, biz kim oluyoruz ki Allah’a sitem edelim. Bundan böyle duamı şöyle yorumlamaya başladım: “Allah beni eşimin güzel hasletlerinden mahrum etmesin.

Eşim en büyük destekçimdi. Bu konuda bir iki örnekle yetineceğim:

Hastanede, beyin damarına pıhtı atılmışken, tansiyonu, ağrıları tavan yapmışken bile, o anda yanında olan küçük oğluma “Babanızın ilâcını sürün.”diyordu. Ölümle pençeleşen eşimin beni  ne derece düşündüğünü bundan daha iyi nasıl anlatabiliriz.

Öğretmen kardeşi,  öğretmen eşi, öğretmen annesi olan eşim fahri öğretmen gibiydi. Akşam kız sanat okulunda ve olgunlaşma enstitüsünde öğrendiklerini  arkadaşlarıyla ve genç kızlarla paylaşırdı. Öğretmenle iftihar ederdi.

Benim okur temsilcimdi. Bu cümleyi biraz açalım:

Ben öğretmen ve okul yöneticisi olarak çok yüksek tempoda çalışan biriydim. Emekli olunca boşluğa düştüm sanki. Beden ve beyin fonksiyonlarımda da azalmalar görülmeye başladı. İşte bu durumdayken beni yazmaya teşvik etti. Birkaç kitap yazdım; ama bastıramadım. Bu kez beni internet dünyasına soktu. 

Birçok site açtım. Sanki bir veya bir iki site yetmezmiş gibi birçok site açtım. Okullarda birçok sınıfa derse giriyordum ya, onun gibi olsun istedim. Bloglarda yazmaya teşvik etti beni. Yazılarımın ilk okuyucusu oldu, ilk yorumcusu, ilk eleştirmeni oldu. Yayınla dediklerini yayınladım. “Eeehh, yayınlayabilirsin.”dediklerini de yayınladım. Bu yayınların beyin için bir egzersiz olabileceği düşüncesindeydi…

Okuyucu temsilcim yok şimdi. Okuma  yazma isteğim de yok; gezme  gözlem yapma isteğim de…  Dünyayı yok sayabilir miyiz. Büyük oğlum da küçük oğlum da yeniden internet dünyasına girmemi istediler. Ancak ölüm temasını işlememi istemediler. Anneleriyle ilgili duygularımı yazmamı istemediler. Geçmişe değil, geleceğe ait duygu ve düşüncelerimi yazmamı istediler. Daima olumlu olmamı da…

Çocuklarımın isteği üzerine tekrar internet dünyasına “merhaba!”diyorum. Çocuklarım, bir yerde haklı. Yarım kalan bir çok sitem var. Yarım bırakmak hiç de doğru değil. Bir kere onları tamamlayacağım. Sonra birkaç sitede  arada bir yazmaya çalışacağım.

Onsuz yazmak da zor, hayat da zor.

Zorlukların üstesinden gelmek dileğiyle…

Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli






 BİZ (SANUR)
Sabahattin- Nurhayat

          






16 yorum:

  1. Size sabır, güç kuvvet, eşinize Allah'tan rahmet diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  2. Merhabalar Sabahattin Hocam.
    Evet hocam, başlangıç da onsuz yazmak da yaşamak da biraz zor olacak. Ama Cenab-ı Allah sizlere güzel sabırlar ihsan eyleyecek. Allah eşinize rahmetiyle muamele eylesin. Acılarınızı hafifletsin ve sizlere sabr-ı cemil ihsan eylesin.
    Çok üzüldüm sayın hocam, ama emir büyük yerden gelmiştir. Sabretmekten başka yapacak bir şey yoktur. Annemi kaybedince babamın durumu ve bir arkadaşımın eşini kaybettiğindeki durumunu çok iyi biliyorum. Size hak veriyorum ancak, hayatta kalanın gidenin yokluğunu hissettirmemesi için ayakta kalmak zorunda. Çocuklarınızı düşünün, onlar da sizi düşüneceklerdir. Birbririnize destek olduğunuz sürece, bu acı artık canınızı yakmayacak ve size yaşama sevinci verecektir.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Allah razı olsun. Tavsiyelerinize uymaya çalışacağım.
      Allah hayırlı uzun ömürler versin. Selamlar, saygı ve sevgiler...

      Sil
  3. Başsağlığı diliyorum. ölüm acısı bir şeye benzemez. Allah size sabırlar versin, eşinizin mekanı cennet olsun. Teselli kabul etmez bir şey, yuvanın dağılması. ama acıya da çare tek umarsız olan ölüm. Sağlık ve mutluluk dilerim bundan sonrası için.
    Saygılarımı lütfen kabul edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Selamlar, saygı ve sevgiler...

      Sil
  4. Başınız sağolsun, Allah sabırlar versin.
    Acınız henüz taze, ne söylesem kifayetsiz kalacak.
    10 ay önce babamı kaybettim ben de. Blog yazmak iyi geliyor, size de iyi gelecek, bunu onaylayabiliyorum sadece.

    Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  5. Allah sabırlık versin.Başınız sağ olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Selamlr, saygı ve sevgiler...

      Sil
  6. Nerelerde olduğunuzu merak ediyordum Hocam, meğer üzüntünüz varmış:( Sevgili eşinize rahmet, size sabırlar diliyorum. Böyle bir evliliği, sevgiyi saygıyı bulmak kolay değil. Ne mutlu size ve eşinize ki bunu yaşamışsınız. Biliyorum teselli zor ama bunları söylemek geldi içimden. Lütfen yazmayı bırakmayın. Sevgiler, saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  7. Sabahattin Bey, hep yanımızda olup, hep yanımızda kalmasını istediklerimizin böyle göçüverip gitmesi ne zordur çoğu insan gibi ben de bilirim. Size Allah' tan sabır ve güç diliyorum. Allah rahmet eylesin. Eşiniz nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun. Allah hayırlı uzun ömürler versin. Saygılarımla.

      Sil
  8. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    52 yıllık koca bir ömrü beraber paylaştığınız müstakbel eşinize Cenab-ı Allah'tan rahmetiyle muamele eylemesini, acılarınızı hafifletmesini ve sabr-ı cemil ihsan eylemesini niyaz ederim.

    Acınız büyük, onsuzluğa alışmanız biraz zaman alacak. Ama sayın hocam, eşinizin ölümünü Hz. Mevlana gibi düşünün, nasıl kolay kabulleniyorsanız öyle yorumlayın. Babam birinci eşini kaybetmiş. Daha sonra ikinci kez evleniyor onu da kaybediyor. Bir üçüncü eşi düşünmedi. Kendisi şu anda 94 yaşındadır. Babam da ikinci eşini kaybettiğin de onu hiç yalnız bırakmadık. Ne zaman artık annemin yokluğuna alıştı, ondan sonra yalnız kalmaya başladı. Babamın sizin gibi vakit geçirip, avunabileceği hiç hobisi bile yoktu. Okuma, yazma ve araştırma alanındaki uğraşlarınız, size acılarınızı unutturacaktır. Ölenle ölünmez hocam, nefes alıp verdiğiniz sürece kendinize dikkat etmek zorundasınız. Çocuklarınıza bir başka acı daha yaşatmamak adına, hayatta kalmak için mücadelenize devam edeceksiniz. Bunu size zaten zaman gösterecek.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah razı olsun.
      Babanıza da, size de aile efradınıza da Allah hayırlı uzun ömürler versin. Hz. Mevlana örneğini düşünmeye çalışacağım. Tavsiyeleriniz için de ayrıca teşekkür ederim. Selamlar, saygılar ve sevgiler...

      Sil