11 Eylül 2013 Çarşamba

Son Damla



        Bir su damlası nasıl ki Okyanus’un tüm özelliklerin barındırırsa Damla da yaşamımızın tüm özelliklerini içermeyi amaç edinmiş ve bu amacını gerçekleştirmek için planlı olarak çalışmalarını sürdürmüştür:
        Duygu ve düşünceleriyle çağları aşıp gelen Mutasavvuflara; açık deyişle “Ne olursan ol, yine gel.” diyen Hz. Mevlana’ya, sevgi sembolü Yunus Emre’ye, “Eline , beline, diline sahip ol.” diyen Hacı Bektaş-ı Veli’ye yer verdik. Tasavvufi görüşleri yanında bilimsel görüşlere de yer veren Erzurumlu İbrahim Hakkı’ya da yer ayırdık.
        Yahya Kemal, Mehmet Akif’ ve bir çok şaiirin şiirlerinden tattık.
        Kurtuluş Savaşçılarının önderi, emperyalistlere karşı duran; Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Atatürk’e, Kıbrıs mücahidi Denktaş’a yer verdik.
        Gelecek vaad eden Gençlerin ( Fuat Gencal’ın Ahmet Gencal’ın ve Süleyman Pekin’in) yazılarından bölümler sergiledik.
        Başta kadınlar olmak üzere önemli görülen konularla ilgili özel sayfalar, özel sayılar çıkarmaya çalıştık.
        Hayat damarlarındaki kana benzetilen sanat dallarına; açık deyişle geleneksel sanatlara, öyküye, şiire girdik.
        Doğa ve çevreye özel önem verdik.
        Berceste, özlü sözler, atasözleri de yayınladığımız oldu; mesaj ve haberler de yayınladığımız oldu.
        İnternet ummanından yapılan bu derlemeleri özgün yazılarımızla kaynaştırmaya ve birbirine bağlamaya çalıştık.
        Bütün bu çalışmaları bir öğretmen hassasiyetiyle yaptık. Damla’ya öğretmenler Günü Özel sayısı ile başladığımızı da eklemekte yarar umulmaktadır.
        Bu çalışmalarımızda damla kadar yararlı olmuşsak kendimizi mutlu sayarız.
        Böylesine bir çalışmayı Blogspot.com’un dünya çapındaki büyük organizasyonu sayesinde yapmış bulunuyoruz. Organizasyon hakkında hiçbir bilgimiz olmamasına rağmen blogerlere tanığı özgürlük ortamı için teşekkürlerimizi arz ederiz.
        Böylesine bir çalışmayı yorumlarıyla destekleyen blogerlere de ayrıca teşekkür ederiz.
        Damla’nın işlevini tamamladığını düşünüyorum. Okul günlerinde, tıklanma oranının arttığı gözlendiğinden Damla’daki  özellikle derleme yazılarınlarından okuyucuları mahrum etmemek için hesabımı kapatmıyorum. Ama Damla’daki çalışmalarıma son verdiğimi üzülerek bildiriyorum.
        Damla’da tüm okurları dost gibi gördüm. Dostlukların çoğalması dileğiyle ve Kelebek kanatlaryla ayrılıyorum.
        Haklarınızı helâl edin.
        Sevgi ve saygılarımla.
        Sabahattin Gencal (Emekli Öğretmen), Başiskele-Kocaeli,

 Her son bir başlangıçtır. 

10 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    Damlanın bu son damlası ile beraber artık damlamayacağını üzülerek öğrenmiş bulunuyorum. Oysa damlaya damlaya çok daha büyük bir göl ve ardından derya olmaya devam edecekti. Kararınıza son derece saygı duyuyor. Bu güne kadar buradan yaptığınız tüm güzel paylaşımlarınız için tekrar teşekkür ediyorum. Hakkımızın olduğunu sanmıyorum ama, istenen bir helallik karşısında da elbette var olan bir hakkımız varsa helal olsun sayın hocam. Sizi Damla ile tanımıştık. Bu nedenle Damla'nın yayın hayatımızda özel bir yeri olacağından hiç kuşkunuz olmasın.

    Sizinle mutlaka diğer blog sayfalarınızda görüşmeye devam edeceğimizi umuyorum. Size ve müstakbel eşinize sağlık, sıhhat, afiyet ve saadetler dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, duygu ve düşünceleriniz için teşekkür ederim.
      Damla kadar yararlı olmuşsam kendimi mutlu kabul ederim.
      Sizlere de sağlıklı, hayırlı, uzun ömürler dilerim.

      Sil
    2. bu son derece zarif veda yazısına ben çok üzüdüm ve inanıyorum ki bir çok kişi de benimle aynı duyguları paylaşıyor...
      bu son damla olmasın derim... eskisi gibi sürekli olmasa da arada bir... fırsat oldukça damlasın diyorum... sizin varlığınızla bizler güç bulalım diyorum...
      sevgi ve saygılarımla

      Sil
    3. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve iltifat yüklü, teşvik yüklü yorumunuz için teşekkür ederim.
      Asıl zarif olan sizin yazınızdır.
      hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Sabahattin bey,
    Anketinizi tatil nedeniyle kaçırmışım. Döndüğümde gördüm. Blogu bırakmanıza üzüldüm. Seyrekte olsa zaman zaman dönmenizi beklerim. Ancak bazen yorgunluklar, bıkkınlıklar olabiliyor. Hiç yazmasanızda biz dostlarınızı arasıra ziyaret ederseniz sevinirim. Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Bloglarınızdan hep yararlandım. İnşallah yararlanmaya devam edeceğim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Merhaba,
    Biraz dinlendikten sonra sizi tekrar güzel yazılarınızla aramızda görmeyi dileyerek, size ve aileye sevgi ve selamlarımla iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve dileğiniz için teşekkür ederim.
      Size ve ailenize selamlar, iyi günler...

      Sil
  4. Ramazan Bayramınız Mübarek olsun. Amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bilmukabele Bayramınızı tebrik ederken hayırlı günler dilerim.

      Sil