5 Nisan 2013 Cuma

Duygu Zehirlenmesi / Ahmet Gencal


Türkiye'de bir elin parmakları sayısınca bile olmayan psikolojik deneme ustalarından biri olan Ahmet Gencal'ın son yazdığı denemesinden birkaç paragraf sunuyoruz.  
...
Efkârlıyım bu akşam, yaz be arkadaşım, sen de yaz… Yani ben yazayım, sen de oku arkadaşım… Bu akşam içimde bir hüzün var… Yazasım var yazasım… Şöyle sabaha kadar yazasım var… Sabaha kadar ama, göz kırpmadan, parmaklarım yetişemiyor ama aklımdan geçenlere, on parmak yazma kursuna gitmeliyim bir an önce… Hızlı yazabilmeliyim, hızlı düşünemiyoruz bu bir gerçek, ama çok hızlı yazabilmeliyim, bir müzik aleti çalar gibi sesler gelmeli klavyemden. Şıkır şıkır şıkır, boşluk tuşuna basınca gelen tok ses ne kadar güzel… Neden bastın ki şimdi sen?

Yediğim içtiğim bir şey mi dokundu yoksa? Ne oluyor bana böyle? Yediğimiz içtiğimiz sözler, duygular dokunmuş olabilir mi? Gıda zehirlenmesi mi, duygu zehirlenmesi mi bizimkisi?

Yalnızım bu akşam, siz yalnızlıktan korktunuz mu hiç? Ben çok korkarım da… Kendim ile baş başa kalmamalıyım asla, kendimi yakalamamalıyım, hep peşimden koşmalıyım, ne zaman kendimi yakalasam böyle oluyorum işte. Ahmet yine mi sen…. ??!!


Ahmet Gencal, İstanbul, 05. 04. 2013

Ben kitaplarımı yaratmadan
kitaplarım beni yarattı.
(Montaigne)

*****
*****


2 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam,

    Yazının devamını okudum. Oğlunuz Ahmet Gencal'ın sayfasındaymış.

    Paylaşımınız için teşekkür ederim. Selam ve dualarımla. Herşey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil