12 Mart 2013 Salı

Söylemek lâzım, söylemek lâzım cancağızım…


AKS TV’de Sinan Sallabaş’ın sunduğu Eğitimci Kâzım Memiç’in konuk olduğu İnsan Öyküleri adlı programı 11. 03. 2013 günü gecesi soluk almadan izledim. Bir program ancak böyle yapılabilir, bir program ancak böyle izlenebilir.
İşte öğretmen, işte vatan sevdalısı, işte insan, işte yönetici, işte şair, işte…, işte… diyerek  izlerken zaman zaman gözyaşlarımı da tutamadım. Kâzimle  aynı okulda öğretmen olarak çalıştığım yılları hatırladım. O’nun hayatını izlerken aralıklardan kendi hayatımı da gördüm. Benden birkaç yaş büyük olan Sevencan Kâzimle 1968’de Samsun İmam Hatip Okulunda tanıştık. 3-4 yıllık çalışmadan sonra ayrı ayrı kentlere düştük. Ama dostluğumuz hep devam etti. Yayınladığı eserleri gönderir bana, yönettiği dergileri de. Gazetelerdeki yazılarını okurum; duygulanırım, düşünürüm. Sık sık olmasa da  mektuplaşıyoruz onunla. Bana gönderdiği mektuplardan birini oğlum da okudu. “Bu zamanda böylesine dost mektuplar da yazılabiliyor…” diyerek ağladı…
Damla’da bir vesileyle “Aranır oldu dostun yitik eli “ başlığı ile Kâzim Memiç’in bana ithaf ettiği şiiri yayınlamıştım. Bu şiirden birkaç mısra:
Barıştım yıllar öncesi yaşamla
Ağulu tütsüler etkilemedi beni.
Evet,  ağulu tütsülere ve tüm olumsuzluklara rağmen umut kaybetmeksizin Işık Olma çabasını istikrarlı olarak sürdüren Kâzim Memiç’i tanımamız gerek.
Gıpta edilecek üstün yeteneklere sahip Kâzim’i anlatmak mümkün değil. Görmek lâzım , okumak lâzım, dinlemek lâzım…
Değerli arkadaşım, öğretmen, şair ve yazar  Kâzim Memiç ile ilgili bazı videoların ve birkaç köşe yazısının adreslerini veriyorum. Eminim ki dinlemeye de okumaya da doyamayacaksınız.
Uzattım sevi dallarını hep
Bitti bitecek nerdeyse ömür
Kaynağı cömert eliyle öylesine vermiş ki Tanrı
Kafeste olsa da can
Dilim bülbüle dönmüş.
(Kâzim Memiç, 24. 12. 1981)

Allah’ın cömertçe verdiği yetileri akla uygun olarak, vatan ve millet yararına; insan ve insanlık yararına kullanabilen Kâzim Memiç’e Allah’tan hayırlı uzun ömürler diliyorum. Bir başöğretmen olarak hizmetlerinin de devam etmesini diliyorum.
Değerli dostum, arkadaşım eğitimci, şair ve yazar Kâzim Bey kardeşime ve okurlarımıza, buradan da selamlarımı, saygı ve sevgilerimi  iletiyorum.
Hayırlı günler dileğiyle.

Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli

***
Kâzim Memiç ile ilgili videolardan
·         Söylemek lâzım,   http://www.youtube.com/watch?v=-ORCh1dmS6o
·         Senin Öfken, http://www.izlesene.com/video/kazim-memic/805515

Kâzim Memiç’in köşe yazılarından
·         Desibel yükseldikçe sözler yetim kalır, http://hedefhalk.com/root.vol?title=desibel-yukseldikce--sozler-yetim-kalir&exec=page&nid=396999
·         Anadilimiz Türkçe ve Emniyet Teşkilatımız, http://hedefhalk.com/root.vol?title=anadilimiz-turkce-ve-emniyet-teskilatimiz&exec=page&nid=386164
·         Milli eğitim Sil Baştan, http://www.addsamsun.org/makale.asp?cat=19&id=96

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder