19 Kasım 2012 Pazartesi

Öğretmenler Günü yaklaşıyor

  
Merhaba,
Damla, sanal yayın hayatına ilk adımlarını (2010) Öğretmenler Günü Özel Sayısı ile attı. Damla, gerek ilk adımların atıldığı sırada, gerekse yayın hayatı boyunca Damla’ya yazılarıyla, yorumlarıyla ya da okuyucu olarak destek verenleri unutmadı, unutmayacak. Yardımcı olan herkese bir kere daha açık teşekkürlerimi sunarım.
24 Kasım 2012 Öğretmenler Günü yaklaşması dolayısıyla 2010 Öğretmenler Günü Özel Sayısına destek verenlerin yazılarını bir kere daha okudum. Umarım sizler de okursunuz.( Köprüler aşağıda)
Saygı ve sevgilerimle…    
Sabahattin Gencal


Eğitim-Öğretimde ziller acı acı çalıyor, çınlıyor; kafamızda, yüreğimizde, beynimizde... Öğretmen, öğrenci, veli, anne-baba, yönetici, vatandaş olarak, ziller aslında hepimizi uyarıyor, düşünmeye yöneltiyor...  
Makbule Abalı
*
Okullarda öğretim vazifesinin güvenilebilir ellere teslimini, ülke çocuğunun, o görevi kendine hem bir meslek, hem bir ülkü sayacak üstün ve saygı değer öğretmenler tarafından yetiştirilmesini sağlamak için öğretmenlik, diğer serbest ve yüksek meslekler gibi, aşama aşama ilerlemeye ve her halde zenginlik sağlamaya uygun bir meslek haline getirilmelidir.
Dalgaları Aşmak
*
Bir yandan da yarın ki öğretmenler gününü düşünmeye başladım. Yarın benim günümdü. Geçen yıl aldığım hediyeleri düşündüm. Köy yumurtaları, patikler, yazmalar ...
Hediyeler değildi derdim ama  hiçbir zamanda unutmadım yirmi üç nisanda pencerelerde ki süsleri alıp evindeki perdeye asan aileleri….
Dağınık Oda
*
Öğretmenim harçlığımla ancak bunları alabildim. Öğretmenler gününüz kutlu olsun."
Bu anıyı şimdi çok meşhur bir hastanede yönetici olarak çalışan bir yakınımın öğretmeni "Aldığım en güzel hediyeydi, o gün çok duygulanmıştım" diyerek anlatmıştı bize.
T.He
*
Rıdvan Öğretmen askere gidiyor. İlkokul üçüncü sınıftayım. Yaşamımın ilk büyük ayrılık acısını yaşıyorum. Dizimin yaralanması, ödevimi yetiştiremiyeceğim korkusu ve hastalık dışında döktüğüm ilk esaslı gözyaşı. Yaşadığım ilk ayrılıl
Asuman Yelen
*
Siyah önlük giydiğimiz beyaz yıllardı...
Kimimiz bodye, kimimiz önlük kimimizde karalık derdi üzerimizdeki okul formasına.
Bir türlü, dilleri öğretmen demeye dönmeyen, öğretmenin tüm ikazlarına rağmen her seferinde ''ürtmenim'' diyen arkadaşlarımız vardı.
Newbahar
*
Edebiyat öğretmeni Ramiz Bey ortaya atılarak :
"Karıncalarım, hayattaki ideallerinize, seçtiğiniz doğru yolda ilerlemenize mani olmak isteyecek bir sürü Sami Beyler, bir sürü hainler çıkabilir, fakat siz inandığınız yoldan, doğru yoldan ayrılmayın."
Mehmet Osman Çağlar
*
İçimde bir yaradır Abbasiye abla.Geriye dönüp baktığımda,öğretmenlik yaşantımda içime kor gibi düşen bir yara.
Ramazan Işık
*
Eğer böyle masum bir neden için ektiğimiz çiçekler yok oluyorsa... İnanmak istiyorum böyle olduğuna... Helali hoş olsun! Umut doğru söylüyor... Ölüler çiçek koklamaz ki
Vildan Ceyhan
*
Olay kahramanı çocuklar lise biter bitmez esnaf, vb. olup hayata atıldılar. Hala saygıda kusur etmez, ceketlerini düğmeleyip hal hatır sorarlar. Ve tabii ardından da o kırmızı minibüsü hatırlar, ama sadece bakışlarımızla anlatır ve tebessüm ederiz
Zeugma
 *
En sonunda birisi dedi ki, ağlamaklı bir sesle "Öğretmenim çok acıktım ne zaman yemek yiyeceğiz acaba?"
Tuğba Demirer


Öğretmenim

Ona, Allah sabır vermiş
Gönlüne merhamet vermiş
Çocukları sevsin diye
Kocaman bir yürek vermiş.
 Recep Altun
***
Canım Öğretmenim

Kalemi elinle tutturdun bana
Bazen baba gibi bazen de ana
Bilgiyi paylaşmak kalsın bir yana
Severek öğretin sevmeyi bana.
Gülay Kaya Turanlı

****************************************************
****************************************************

2 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam,

    24 Kasım öğretmenler gününün yaklaşması nedeniyle paylaştığınız bu blog sayfanızda bir önceki paylaşımlara yer vermişiniz. Hepsine şöyle bir göz attım. Eli öpülesi öğretmenlerimiz için ne yapılsa azdır.

    Sevgili öğretmenlerimizi sadece bir güne sığdırmamak ve yine sadece onları adet yerini bulsun babında böyle televizyon basın ve medya köşelerinde yazıp çizerek değil de onlara yakışır bir şekilde kutlama yapılması gerektiği inancındayım.

    Sevgili Öğretmenlerimizin, kendilerinin öğretmen olduklarını onlara fark ettirmeli ve hissettirmeliyiz ki, onlar da büyük bir şevk ve heyecanla görevlerini gönül rahatlığıyla yapabilmenin mutluluğuna erişsinler.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey Kardeşim,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumunuza katılıyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil