27 Eylül 2012 Perşembe

Ah, kendimize kavuşabilsek / Sabahattin Gencal

Üzülerek belirteyim ki hiçbir sosyal etkinliğimiz yok. Vefakâr ve cefakar sevgili eşimin rahatsızlığı dolayısıyla evimize, odamıza kapanmış yaşıyoruz. Şükürden aciz değiliz, mutsuz ve umutsuz da değiliz. Sohbet ediyoruz, oynuyoruz, okuyoruz. İki günümüzün eşit olmaması için kendi kapasitemize göre çabalıyoruz.
En büyük alışkanlığımız okumaktır. Okumaktan bıkmıyoruz. Bıkkınlığa düşecek gibi olduğumuzda da kitap değiştiriyoruz.
Değişiklik iyi geliyor. Bize iyi gelen mutlaka başkalarına da iyi gelir iddiasında değiliz. Ama yine de okumakta olduğum Yasemin Soysal’ın Tek Suçlu Beynimiz adlı kitabından aldığım birkaç satırı yazıyorum: “Ağacın sessizliği, kaybedişinden değil, tekrar çiçek açacağı güne hazırlanmasındandır. Dalganın çekilişi, kıyıya daha hızlı vurma arzusundandır. Ayın yokluğu, kocaman parıldayacağı dolunay içindir… Şimdi hazırlığını yap, yüreğinde hazır olduğunda, gece güneşe, müzik ritme, dalgalar sahile kavuşacak. Sen kendine kavuşacaksın…”
70 yaşında bir emeklinin sessizliği neden? Evimize odamıza çekilişimiz neden? … İçtenlikle belirtmem gerekirse çiçek açma, kıyıya hızlı vurma ya da parlama umudumuz yok. Böyle bir kaygımız da yok. Yok da, niçin yazıyorum bunları?
Biz isimsiz öğretmeniz. Beşikten mezara kadar okumak ve damla kadar bile olsa yararlı bulduğumuzu aktarma çabasındayız. Çiçek açanları, meyve verenleri, parıldayanları, aydınlatanları; etkin rol alanları görünce, duyunca sevincimiz artar.
İçinde bulunduğumuz krizin üstesinden gelebilmek için hepimize görevler düşmektedir. Ben  elbette bloglarda değil, aktif hayatta etkin rol oynamalıydım; ama yukarıda belirttiğim gibi rol alacak durumda değilim. Vurdum duymaz da olamıyorum. İşte bunun için buralarda oyalanıyorum. İnsan oyalanırken bile yararlı olmaya çalışamaz mı?

Yararlı olmak umuduyla.

Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli, 27. 09. 2012

8 yorum:

  1. Sayın hocam siz görevinizi fazlasıyla yapmışsınız ama öğretmenlik mesleği hayatın sonuna kadar devam eden bir iş.Siz isteseniz de o sizi bırakmıyor. Eşinize acil şifalar dilerim. Size gelince bu kadar samimice kendinizi eleştirmeniz ne güzel, gençler de keşke sizi kadar gayretti olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, yorumunuz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Değerli Meslektaşım,

    Öncelikle eşinize acil şifalar diliyorum. Benim eşim de yıllardır sosyal hayatımızı çok kısıtlayıcı bir rahatsızlıktan muzdarip. Elbette sıkıntılarını birlikte göğüslemeye çalışıyoruz. An geliyor ki; sosyal hayatı ya da eşi dostu düşünmek bile aklımıza gelmiyor. Çünkü onun hastalığı ile ilgili sıkıntıları tek odak noktamız oluyor. Bildiğiniz gibi insanoğlu için her şey olağan ve her durum herkesin başına gelebiliyor. Bu yüzden yaşadığımız anın değerini bilmek,halimize şükretmek bizim yaşam felsefemiz oldu. Sizde de olduğu gibi kitaplarla dostluğumuz en büyük keyfimiz.Sözünü ettiğiniz kitabı duymuştum. Şehre inince mutlaka alacağım. Ayrıca bahçemizde zaman geçiriyoruz yazları. Bize bel bağlayan hayvancıklara bakıyoruz elimizden geldiğince. Biz kimseye gidemesek de ara sıra gelen konuklarımızla mutlu oluyoruz.

    Ne çok konuştum değil mi... Değerli eşinize tekrar şifalar diliyor, güzelliklerin sizinle olmasını yürekten istiyorum.
    Begonvilli Ev'den selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, yorumunuz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Sabah sabah hüzünlendirdiniz beni. Biliyorum amacınız bu değil, bambaşka bir şey söylemek istediniz. Allah eşinize ve size uzun ömürler versin. Sizler gibi büyüklere her zaman ihtiyacımız var. Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, yorumunuz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  4. Merhabalar Sabahattin Hocam,

    Siz fiili olarak evinize kapanmış olsanız bile ülkemizin her yerinden ve her tarafından bloglarına misafir olduğunuz ve onlar tarafından da ziyaret edildiğiniz için, ben aynı şekilde düşünmüyorum. Bunun böyle olmadığını zaten siz de açıklamışınız. Tam olarak eşinizin durumundan daha önceleri de bahsetmiş miydiniz hatırlamıyorum ama; eşiniz için Cenab-ı Allah'tan sağlık, sıhhat, şifa ve iyilikler dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte kendimize kavuşabilmiş bir toplum omayı dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey kardeşim,
      Ziyaretiniz, yorumunuz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil