25 Haziran 2012 Pazartesi

İsmâil Fakîrullah Hazretleri, talebesi İbrâhim Hakkı için söylediklerinden

İsmâil Fakîrullah hazretleri, talebesi İbrâhim Hakkı için pek çok sözler söylemiş, ondan iftihârla bahsetmiştir. Bunlardan bâzıları aşağıdadır:

"Molla İbrâhim! 
Ben babamdan, o da dedemden bütün ilimleri okutmaya mezûnuz. 
Mesâbih'in tâlîmi, Meâlim-üt-Tenzîl tefsîri ve din ilimlerini öğretmekte seni me'zûn kıldım."
"Molla İbrâhim! 
Esas olan kalptir, şart olan muhabbettir. 
Kalbinde arzusu olan Mevlâyı bulur. Çünkü o kuluna yakındır ve onunladır."
*
 "Molla! 
Ben Fakîrullah'ım. 
Allahü teâlânın sevdiğini severim."
"Molla!
Gökler ve yerler yaratılılalıdan beri sen bizim sevgilimizsin."
 *
"Molla! 
Cennet ve Cehennem için değil, 
belki Allah yolunda muhabbetimiz içinsin."
*
"Molla! 
Sen bizim çocuğumuzsun. 
Sen benim yanımda Abdülkâdir gibisin. Evlâdım gibisin."
*

 "Molla! 
Benden hayâ etmeyi bırak. 
Bana dön. Sen bendesin. Ne yaparsan kabûlümdür."
"Molla İbrâhim! 
Bize yakın olan uzak, uzak olan yakındır. Sen nerede olsan benim yanımdasın. 
Seni denize atsam, Allahü teâlâ tekrar seni bana verir."
*

 "Molla! 
Burada biz seni terbiye ederiz. Allahü teâlâ seninledir. O, senin yardımcındır. O seni korur. 
Sana uzun ömür, çok evlâd versin ve sonunu hayır eylesin."
*

 "Molla! 
Allahü teâlâya, bütün arzularını sana kolayca vermesi için yalvardım ve duâ ettim. 
Allahü teâlâdan, bütün maksatlarına kavuşmanı ümîd ederim."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder