11 Mayıs 2012 Cuma

Sait Faik Abasıyanık Hikaye Armağanı


Sait Faik Abasıyanık
 ( 23 11. 1906 - 11. 05. 1964)
Öykücü

Her zamanki gibi, sabah namazından sonra internetten gazeteleri okumaya başladım. Haberleri okurken Hişt, hişt! sesini duydum, köşe yazılarını okurken de Hişt, hişt! sesini duydum. Şimdi,  "Hocamız dolaylı biçimde yine medyayı yeriyor." falan düşünmeyin. Bugün medyatik meselelere fazla girmedim. Biliyorum, girsem yine bunalacağım. Yurdunu, ulusunu sevenler bunalmaya mahküm mü? Bugün başka meselelerle uğraşacağım. Mesele mi yok?
"Otların yeşil olması, denizin mavi olması, gökyüzünün bulutsuz olması, pekala bir meseledir. Kim demiş mesele değildir, diye? Budalalık! Ya yağmur yağsaydı? Ya otların yeşili mor, ya denizin mavisi kırmızı olsaydı? Olsaydı o zaman mesele olurdu, işte."( Hişt, hişt!"
Hişt, hişt! diye diye Sait Faik Abasıyanık'ın ölüm yıl dönümü olduğunu anlatmak istiyorlar. Bunun başka yolları da var kuşkusuz; ama belki böylesi daha ilginç. Zaten ilginç olmazsa hiç bir şey dikkatimizi çekmiyor nedense.
Bu da ayrı bir konu deyip biz yine devam edelim.
Sait Faik'in ölüm yıldönümünü öğrendim ya... Diyeceksiniz ki şimdi mi öğrendiniz bunu. 35 yıl öğretmenlik yapan biri şimdi mi öğrenir bunu. Evet, çok çok önceden öğrenmiştim, ama doğrusu zerrece aklımda yoktu Sait Faik. Zerrece aklımda yoktu sabah sabah öykü okumak. Hişt, hişt! demeye kalkmayalım doğrusu bu.
Aslında Damla Öykü Özel Sayısını hazırladığımda Semaveri de hazırlamıştım. Şimdi de bardağımızı hazırlamış bulunuyorum. Açık deyişle kolaylık olsun diye her zamanki gibi köprüler kurdum. İnşallah bugün Saik Faik'ten bir öykü okuyacağız.Bu arada isteyenler Yalçın Tosun'un da bir öyküsünü de okuyabilir. Bilindiği gibi, Darüşşafaka Cemiyeti ve İş Bankası Kültür Yayınları tarafından düzenlenen 58. Sait Faik Hikâye Armağanı’nın bu yılki sahibi Yalçın Tosun. İstanbul Bilgi Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışan Tosun ödülünü bugün alacak. (Bakınız)
Öykü okumak, sanatçıları düşünmek pekala bir etkinliktir. Kim demiş değildir diye. Öylesine başladığımız bu yazı da pekala bir haber yazıdır, duyuru yazısıdır, dilek yazısıdır. Belkide duygu ve düşüncelerimin satır başlarını hatırlatan yazıdır bu yazı.
Doğrusu, sözde bir sonuç cümlesi yazmayı düşünüyordum; ama yazdığım bir giriş cümlesi gibi oldu. Günümüzde girişler de çıkışlar da aynı kapıdan.

Sabahattin Gencal, Başiskele _ Kocaeli, 11. 05. 2012

Ayrıca bakınız

Bir dakika, Sait Faik Abasıyanık, TRT Okul
Sait Faik Abasıyanık Belgeseli, http://www.dailymotion.com/
Sait Faik Abasıyanık, Hatice Ezgi Özçelik
Semaver, http://sabahattin-gencal.blogspot.com/
Semaver ( öykü, inceleme-analiz), http://www.toplumdusmani.net/
Hışt Hışt!http://www.derkenar.com/
Sait Faik Abasıyanıkü, Vikipedi, özgür ansiklopedi
Sait Faik Abasıyanık, http://www.edebiyatogretmeni.net/

6 yorum:

  1. Tüm kitaplarını seriyle almış ve okumuştum. Kitaplığımın en değerli noktalarındandır. Ama ne yazık ki şimdi adını dahi duymayan nesiller yetişiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Maşallah.En çok kitap okuyanlar arasındasınız. Bunun yararını elbette görüyorsunuz, göreceksiniz.
      Yeni yetişen gençlerimizi, iş işten geçmeden Milli eğitimimizin temel esaslarından sapmadan yetiştirmeliyiz.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. kaleminiz sağlık hocam çok güzel bir duyuru olmuş.. ve haklısınız günümüzde giriş ve çıkış kapıları kesinlikle aynı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Ben Sait Faik'in çok iyi okunmasını düşünenlerdenim.. O'nun hikayleri asla yüzeysel olmadı.. masal gibi okunup geçilemez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Elbette, okumasını bilmeliyiz. Esası kavramalıyız. Sait Faik, kıyıda köşede kalmış, yetişmemiş, yetişememiş kimseleri konu edinerek herkeste büyük potansiyeller olduğunu açıklamaya çalışmıştır. Bizler de şu ya da bu şekilde bu gayret içinde olmalıyız ki üstümüze düşen görevi bir nebze olsun yerine getirmiş olalım.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil