20 Mayıs 2012 Pazar

Aydınları göreve çağırıyorum. / Sabahattin Gencal

Bugün 20 Mayıs 2012. Düşünüyorum...
 “19 Mayıs’ın coşkusundan geriye ne kaldı?”diye düşünüyorum.
Düşünce özgürlüğümüze diyecek yok. Düşün düşünebildiğin kadar. Ama düşündüklerini nasıl ifade edebileceğini ayrıca düşünmelisin. Suya sabuna dokunmadan, iktidarlara ve bazı gruplara çatmadan ifade etmek gerek. Aksi takdirde huzurun kaçar.
Huzurumuzun kaçmayacağı bir yazı kaleme almak öyle kolay olmasa gerek.
Gelin işi kolaylaştıralım, etliye sütlüye karışmadan, karıştırmadan bir iki kelam edelim:

Günümüzde iktidara sahip olanların Atatürk ilke ve inkılaplarını etkisizleşmeye ve Türkiye Cumhuriyetini dönüştürmeye çalıştıklarını siyasi parti sözcülerinden ve bazı köşe yazarlarından dinliyoruz, okuyoruz.  Bu söylenenlere, yazılanlara inanmak istemiyorum. Emperyalistlerin ve yerli işbirlikçilerinin Atatürk düşüncesini silmeye çalışmaları anlaşılabilir; ama iktidardakilerin ve onlara destek verir gözükenlerin  böyle bir hataya düşübileceklerine inanamıyorum.
“İnanmıyorum” diyerek yan gelip yatmak elbette doğru olmaz. Atatürkçü düşüncenin önemini vurgulamak gerekir. Bunu yapamadığım için üzgünüm. “1981’de Milliyet Karacan Armağanında mansiyon alan “ Atatürkçü Düşünce Denemesi” adlı eserimizi hala bastıramadık. “Yüzlerce eser basılıyor da ne oluyor?.”demeyelim. En azından, elimizden geldiğince görevimizi yapmış olur ve bu derece vicdan azabı duymazdık. Gerçekten azap duyuyorum. Yanlış anlaşılmasın halkımızın Atatürkçülüğü bilmemesinden değil sadece. İsminin önüne büyük büyük sıfatlar eklenmiş kişilerin Atatürkçülüğü kavrayamaması, benimseyemesi; ya da yanlış kavraması ister istemez üzüyor insanı.

Üzülmek neye yarar? Hiçbir şeye yaramaz. Bunu bile bile, üzgün üzgün bütün gazeteleri taradım. Köşe yazılarını okudum. Bağlantı kurduğum bu yazılara göz gezdirirseniz bir kere daha anlayacaksınız ki: İktidara sahip olanların Atatürkçü düşünceye karşı oldukları imajı yaygındır.  Her şeyden önce bu yanlış imajın, bu imaja sebep olanlar tarafından düzeltilmesi gerekir. Oy kaygısı ya da başka düşüncelerle bu sağlıksız durumun sürmesine izin vermek olumsuzluklara sebep olabilir.

Bu arada başta Üniversite öğretim görevlileri olmak üzere, bütün aydınları göreve çağırıyorum. Atatürkçü düşünceyi şimdi açıklamazsanız ne zaman açıklayacaksınız?  Akılcı düşünceyi, aydınlığı şimdi savunmazsanız    ne zaman savunacaksınız?

Özetle Türkiye Cumhuriyeti’nin içinde bulunduğu durum ve genel manzara iç açıcı değil.
Herkes elini taşın altına koysun ki bu  olumsuzlukları hep beraber aşalım. İktidar, muhalefet demeden, şucu bucu demeden birlik olalım ki özgürlüğümüzü, her bakımdan bağımsızlığımızı koruyup mutlu olalım. Mutluluğu hak edelim.
Mutluluk hepimizin  hakkı.

Sabahattin Gencal, Başiskele – Kocaeli, 20. 05. 2012
Bakınız
22. 05. 2012 tarihli gazetelerden...

20. 05. 2012 tarihli gazetelerden...
---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------

12 yorum:

  1. Çok moda olan mimlerden biride bana denk düştü, çok konuşan olarak mimlenmişim. Ben de yazdım, konuşuyorum ama boş konuşuyorum diye. Sanal alemde bile etliye sütlüye dokunmadan yazmak zorunda kalıyorum maalesef, çünkü sindirildik.Atatürk ve yaptıklarını gün ve gün yok etmeye çalışan bir iktidar karşısında sustuk hepimiz.Bir Cumhuriyet kadını olarak sahip olduğum her türlü özgürlüğü kime borçlu olduğumu ben unutmuyorum ama genel gidişat ortada,sonumuzu çok hayırlı görmüyorum.Bu konuya değindiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Sorularınızın cevabı apaçık ortada. Her şeye karşın aydınlık kazanacak. Mustafa Kemal'in gözlerindeki ışık
    (Yılmaz Özdil yazısı)yol bulmak isteyenlerin yolunu aydınlatıyor.
    “ Atatürkçü Düşünce Denemesi” adlı eserinizi bastırmanın da tam zamanı! Dilerim imkan bulup gerçekleştirirsiniz. Dostlukla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumunuza katılıyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle..

      Sil
  3. teşekkür ediyorum hocam böyle bir çağrı için ve verdiğiniz emek için..
    ben bu çağrınıza destek için kendi blogumdan bir link verdim siz.. duyuralım herkese... duymak isteyen herkese...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, yorumunuz ve desteğiniz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  4. Değerli üstad,
    Tepki tepkidir. Devam edeceğiz, yılgınlığa yer yok. Bir kelebek etkisi de olsa elbet sonunda biz, aydınlık ve çağdaş Türkiye kazanacak!
    Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Kelebek etkisi önemli.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  5. elimizden geleni yapıyoruz hocam.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  6. dayatılanla yaşayan blogunu izleyince sizide tanımış olduk.fikirlerinizin ,yazı ve düşşüncelerinizin altına imzamızı atarız.yalnız değiliz.saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil