23 Mart 2012 Cuma

Dünya Şiir Günü Dolayısıyla...

21 Mart Dünya Şiir Gününde Yunus Emrem'i  yayınladık. 
Bugün de Meçhul Durak'tayız.  

Meçhul Durak

Dünya döndükçe karanlıklar aydınlanacak
Kaderdir bu; herkesçe dört mevsim yaşanacak
İnsan dünyada, dünya da evrende bir nokta
Cüz-i iradeni kullan bu meçhul durakta.

Sabahattin Gencal, Başiskele – Kocaeli, 12. 04. 2011
*** 
Edebiyatçılar Derneği 2012 Dünya Şiir Günü Bildirisi 
.....

Bugün şiirimizde yok olmaya giden tavır, gerçek şair duruşudur.

-Şair, dünyayı sözcüklerle gören insandır.

-Şairin gözlükleri sözcüklerdir.

-Şair egosunu yenmiş insandır.
 Özkan Mert, 
***
***
***

Damla / Yahya Kemal Beyatlı Özel Sayısı 

***
Sabahattin Gencal

8 yorum:

  1. Sana Yüregimi uzatiyorum Ya Rab!!! Sana verebilecegim tek sey, Seni seven bir yürek. Yüzünün karasina, eksiklerinin cokluguna bakma bu kulunun ne olur! Onca güzel kulunun yaninda tek bir amelim cikmaz su günah dolu kefemden, Ama sadece sevgimi koy mizanina!
    Duru tertemiz şirksiz sevgimi! Sonra Seni seven bu kulunu at istersen narına!
    Ama sadece bir kez yüzüme bak Allahim “Biz onlarin yüzlerine bile bakmayiz” dediklerinden eyleme!!
    Ben acizim, Sen kudretli, Ben eksigim, Sen kuvvetli, Ben bir hiçim, Sen ise Alemlerin Sahibi! Senden sevgini, Seni sevenlerin sevgisini ve bizi Sana ulastiracak amellerin sevgisini istiyorum Allahim!
    Son animi hayatimin en güzel ani eyle!
    Imtihanlarini basari ile veren, Acilara sikintilara tahammül eden ve dünyaya metelik vermeyenlerden eyle! Sana kul, Habibine ümmet eyle!
    Selam ve dua ile...Hayırlı Cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Muammer Aygün,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Dualarınızın kabulü dileğiyle hayırlı Cumalar.

      Sil
  2. Merhabalar Sabahattin Hocam,

    21 Mart'ın Dünya Şiir Günü olduğunu bir arkadaşımın daha blog sayfasında okumuştum. Emin olun benim haberim yoktu. Yani böyle şiire has bir özel gün olup olmadığını bile bilmiyordum. Hem de yıllar öncesinden kabul edilip yürürlüğe girmiş.

    Dünya Şiir Günü vesilesiyle yazdığınız dörtlüğünüzde vermek istediğiniz mesaj çok açık ve net bir şekilde hiçbir yoruma mahal bırakmadan vermişiniz.

    Cenab-ı Hakk'ın ertelediği güne kadar dünya dönecek ve döndüğü müddetçe de daha iyiye ve daha güzele doğru bir gidiş olacak. İnsan dünyada bir nokta, dünya ise evrende bir nokta derken bize göre uçsuz bucaksız olan bu koca alemde dünyanın da bir nokta olduğunu vurgularken sırrına ermediğimiz bu kainatı çözmek için ilimden ve bilimden vazgeçmeden, son nefesimizi verene kadar öğrenmeye devam etmekten asla geri durmamamız gerektiğini işaret etmişiniz.

    21 Mart Dünya Şiir günü, tüm dünya insanlarına kutlu olsun. Kalemler kırılmasın ve elden düşmesin.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey Kardeşim,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumunuza katılıyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Dünya şiir günü kutlu olsun. Şiir insanı insana yaklaştıran en etkili yoldur. Şiirsiz kalmayalım.
    Ben de MEKTUPLAR Blogumda Pablo Neruda'dan bir şiir paylaştım.
    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hocahanım,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumunuza katılıyorum.
      Güzel bloglarınızı takip ediyorum.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  4. Dünya şiir günü kutlu olsun..

    'Meçhul Durak' Son derece anlamlı sözler!ve yaşamlarımızda şiir iyi ki var!..

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Esmit,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Şiir gününüz tekrar kutlu olsun.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil