28 Mart 2012 Çarşamba

Blogların Geliştirilmesiyle ilgili Gencal Araştırması

Genel Açıklama

Blog çalışmalarının daha etkin, verimli ve yararlı  olabilmesiyle ilgili olarak üç aşamalı yapılan bu araştırmanın birinci aşamasında  siz gönüllü katılımcılara açık uçlu dörder soru yöneltilecek.
Kuramsal bilgilerden ve birinci aşamada verilen cevaplarından da yararlanılarak hazırlanacak  anket ikinci aşamada Damla’da yayınlanacak. Anket değerlendirilecek.
Üçüncü aşamada önceki aşamalardan elde edilen bilgi ve bulgulardan hareketle çalışma sonuçlandırılacaktır.
Blogların geliştirilmesi konusunda bir çok yazı yazılmışsa da  böylesine  bir çalışma  ilk kez yapılmaktadır.
Görüşleriniz  çok önemlidir.
Katkılarınızı bekleriz..
Teşekkürlerimle.28. 03. 2012
Sabahattin Gencal (Emekli Öğretmen)

Aşağıdaki soruları  cevaplandırınız:

  1. Sizce, blog  yazma  sebebi nedir?
  2. Sizce, bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
  3. Sizce, bir blogun diğer bloglarla ve diğer paylaşım siteleriyle (Facebook, Twitter...  vd) ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?
  4. Yukarıdaki sorular dışında önemli bulduğunuz hususlar nelerdir?
Not:   
  1. Cevapları yorum bölümüne yazınız. Yorumlar  araştırma  sonunda yayınlanacaktır.. Cevabının yayınlanmasını istemeyenlerin yorumu yayınlanmayacaktır.
  2. Cevaplarda kelime sınırlaması yoktur.
  3. Cevaplandırma süresi beş gündür. (28. 03. 2012 - 02. 04. 2012)              
Tekrar teşekkürler

***** Blogların geliştirilmesiyle ilgili Gencal Araştırması *****
01    02    03    04     05    06    6a    6b    6c    6ç    6d   07   08   09   10   11  
******************************************************

36 yorum:

  1. Cevap 1.
    Bilgi,yetenek,gam,keder,güzellik ve sıkıntıların diğer insanlarla paylaşılması.

    Cevap 2.
    Kötü niyetle başkalarınca kullanılabilecek kişisel bilgilerini alenen kullanma konusunda dikkat edilmeli.Blogu başkalarına saldırma aracı olarak kullanmamalı... .. ..
    Blog yazıları çok uzun ve sıkıcı olmamalı,
    çok karmaşık olmamalı.

    cevap 3.
    Şu andaki bağlantı şeklini iyi buluyorum.

    YanıtlaSil
  2. 1. Sizce, blog yazma sebebi nedir?
    2. Sizce, bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
    3. Sizce, bir blogun diğer bloglarla ve diğer paylaşım siteleriyle (Facebook, Twitter... vd) ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?
    4. Yukarıdaki sorular dışında önemli bulduğunuz hususlar nelerdir
    ----------------

    1.Eskiden yerel gazete ve dergilerde, ulusal gazetelerin konu yorum bölümlerinde bir şeyler karalarken, internet avantajı bu işi daha seri yapmamıza yaradı.
    Okumak yemek gibiyse, bilgi vitamini ufkunuza güç katıyor. Hep vitamin depolamak bir süre sonra nasıl ki kolestrol, yağ gibi olumsuzluğa dönüşebiliyorsa, ardından spor yaparak dengeleri sağlıyorsak, yazmak da okuyarak ve düşünerek ufkunuzda biriktirdiğiniz bilgi enerjisinin fazlasını deşarj ediyor; onu daha rahat işlerliğe dönüştürüyor, yenisine yer açıyor.

    Bilgi enerjisinin asıl önemli bölümünü günlük yaşantımızda davranış, algı, üretim ve moral olarak harcıyoruz.
    Bireyin günlük tükettiği elektrik ve su miktarı uygarlık ölçüsü sayılıyor da, öğrendiğimiz, ürettiğimiz ve tükettiğimiz bilgi miktarı neden uygarlık ölçüsü sayılmasın.

    Blog yazma sebebim bu düşüncelerden kaynaklanıyor.

    2.Blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar, yazdığı konunun özellikle, kendi özgün düşüncesi, duyguları ve gözlemlerini ifade etmelidir. Bunu kısa alıntılarla desteklemesi elbette doğrudur. Yazarın özgün düşüncesi, başka yazarlardan edindiği ama onu özümsediği düşünceler de kendi düşüncesi sayılır.
    İyi ya da kötü yazmanın önemi başlangıçta yoktur. Ancak, yazdıkça yazım hatalarını düzeltmeye, daha öz ve edebi yazmaya özen göstermelidir.

    3.Yazı paylaşımlarında “alışveriş frekansını” önemsiyorum. Yazılardan beğenilenleri Twitter ve facebookta paylaşıldığını görüyoruz. O mekandan okurlar geliyor ve okur kapsamını genişletiyor. Zaten blog altında bu mekanlara link verme butonları olduğundan, oralarda paylaşmak kolay ve avantajlıdır.

    4.Blog yorum penceresinde asıl yazı ile ilgili yorumlara verdiğiniz karşılıklar, yazanı ve tartışarak okuyanı motive edeceği kesindir. Bu durum bizi daha sorumlu düşünmeye ve yazmaya itecektir. Böylece toplumsal iletişim, bu teknolojik olanaklarla daha da ritimli hale dönüşecek, davranışlarımıza yansıyarak, ortak doğruları egemen kılmada gereğini yapmış olacağız.
    z.örer

    YanıtlaSil
  3. Hocam siz istersiniz de biz yazmaz mıyız!
    1-Sizce, blog yazma sebebi nedir?
    Öğrenmek, öğrendiğimi paylaşmak ve yazma yetimi geliştirmek.
    2-Sizce, bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
    Konular özgün olmalı, kopyala-yapıştır olamamlı. Nezaketen yapılan yorumlara cevap da verilmeli. Türkçemizi mümkün ise doğru kullanmaya özen göstermeli. Dili, anlatım tarzı özgün olmalı.
    3-Sizce, bir blogun diğer bloglarla ve diğer paylaşım siteleriyle (Facebook, Twitter... vd) ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?
    Bana göre olsa da hoş olmasa da platformlar çok farklı amaçlarda çok farklı, bloglar zengin içerik sağlayıcılar olduğu iin benim iin makbül olan bloglardır.
    4-Yukarıdaki sorular dışında önemli bulduğunuz hususlar nelerdir?
    Mümkünse her bloğun bir amacı olmalı ve o maç doğrultusunda hazırlanmalı yoksa anı defteri olur.

    YanıtlaSil
  4. Cevap 1 : Ben hobi olarak blog yapıyorum,bloglarımla uğraşırken günün bütün yorgunluğunu atıyorum,orda dinleniyorum,hayata ufak bir mola veriyorum diyebilirim,bloglarımla uğraşırken kendimi iyi hissediyorum bu yüzdende 5 yıl bitti 6 yıldır blog yapıyorum,tek bir gün sıkılmadım pişman olmadım.

    Cevap 2:Bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar,önce ziyaretçilerine takipçilerine saygı göstermesi,herkesin anlıyacağı şekilde yazılarını net ve anlaşılır bir biçimde yazması (sonuçta her blogger üniversite mezunu değil),ziyaretçilerine yorumcularına mümkün olduğu kadar kolaylık göstermek,bunu özellikle yorumlarda kelime doğrulama kısmında ve herkesin yorum bırakamaması olarak algılayabilirler,yorumlarını onaylı yaprsalar zaten istemedikleri yorumları yayınlamayacaklardır vede böylelikle yorumlarını herkese açarak blog üyesi olmayanlardanda yorum alabileckelrdir,kelime doğrulama olayıda bloglara yapılacak yorumların önünü kesiyor...dikkate dilmesi gerek

    Cevap 3:Facebook ve twitter hesaplarına blog adreslerini bağlayanlar var bu güzel bir olay olduda blogların başına bir şey geldiği zaman kayıtlarını ordan alabilirler,yedekleme gibi bir şey oluyor bu bir nevi...Bir blog yazarı ne kadra aktif olursa ne kadar güler yüzlü ve en önemliside samimi olursa sevenleride o derece artar....

    Cevap 4:ikide birde bloglarımızın ayarlarıyla oynanmasını istemiyorum ben kendi adıma,geçen yıl bloglara erişim engellendiğind ehepimiz sudan çıkmış balığa döndük ve farklı yönlere savrulduk,kimiiz yılmadı bekledi,sorun düzelinc etekrar kaldığı yerden başladı,kimisi küstü gitti,umarım tekrar aynı sorunlarla karşılaşmayız,bloggerların sayısı hiçte azımsanacak gibi değil bu işle ilgilenenler bloggerları hoş tutmalı diye düşünüyorum ben,biizm haklarımızı daha iyi savunmalılar,her başları sıkıştığında bizleri mağdur edeceklerine kendi eksikliklerine bakmalılar ilk önce,karşımızda bize birebi geri dönecek cevap verecek,sorunlarımızla ilgilenecek,ama öyle üstü kapalı politik cevaplar değil, gerçekten çözüm üreten cevaplar verecek muhatablar istiyorum karşımda....

    ÇOk teşekkürler öğretmenim şimdilik aklıma gelenler bunlar sonra gerekirse ilave yapabilirim...

    YanıtlaSil
  5. Selamünaleyküm kolaylıklar diliyorum.
    1-Herşeyden önce seviyorum terapi etkisi var. Günlük tutabilmek, bilgilerimi, duygularımı ve fikirlerimi üçüncü şahıslara ulaştırabilmek için blog yazarlığı yapıyorum.

    2-Kişisel haklarıma sahip çıkarken başkalarının haklarını çiğnememek ve sevgi pınarı gibi olmak. Benim için önemli bir şey daha var devletimin dirliğini ve bütünlüğünü bozacak yayın ASLA yapmamak..

    3- Diğer paylaşım siteleri (facebook, twitter, google+)ile paylaşmak benim için daha çok okuyucu kitlesine ulaşmak demektir..Her yayınımı titizlikle paylaşıyorum zaten..

    4- Bence diğer blog yazarlarıyla kurulan seviyeli ve güzel arkadaşlıklar var. Bu da artılardan eksileride var pc başında fazla zaman kaybetmemeye dikkat etmek gerekiyor...

    YanıtlaSil
  6. 1.Sosyal faliyetlere katılım amaçlı bloglara yapılan paylaşımlar bence çok önemli ve dünyanın değişik ülkelerin`den Türkçe yazılan paylaşımlar bir zenginliktir,bizim gibi yurt dışında yaşayan
    Türk vatandaşları için Türkçemizi unutmamak için
    büyük bir zenginlik bloglar.
    Bloglarda yayınlanan şiirler,atasözlerimiz,yemek ve tatlı tarifelerimiz,bahçe çalışmalarımız ve daha bir çok güzel çalışmalar bloglara zenginlik katıyor.

    2.Blog yazarı paylaşımlarında güzel dil ile yazmaya gayret etmesi gerekir,verilen bilgilerin
    doğru olduğuna emin olması gerekir.
    Blogunda başkasına karşı hakaret etmemesi gerekir.

    3.Bloglar sanki günlük tutuluyormuş gibi blog yazarının şahsi düşünceleri ve paylaşımlarını içeriyor,kişinin aynasıda diyebilirim.

    Diğer paylaşım siteleri,hayatı ve insanları seven blog yazarları paylaşımlarını diğer arkadaşları ile paylaşması için güzel bir imkan diye düşünüyorum.

    Sabahattin bey benim düşüncelerim kısaca böyle,
    çalışmalarınızda başarılar dilerim.

    Selamlar Saygılar.

    YanıtlaSil
  7. sabahattin hocam,öncelikle bizlere çok yararlı olacak bu anket için çok teşekkür ederim.
    kaleminize sağlık..

    1-Sizce, blog yazma sebebi nedir?
    benim blog yazmamdaki yegane amacım,paylaşmayı çok seven biri olarak,yaptığım lezzetlerimi sizlerle paylaşmak ve kızıma ufacık tefecikte olsa, bir hatıra bırakmaktı.bu şekilde başladım ve de çok mutluyum blog yazmaktan...

    2-Sizce, bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
    ben bir yemek bloğu yazarı olarak,kesinlikle tatmadığım,kendi mutfağımda hazırlayıp hane halkının beğenisi kazanmayan bir lezzeti paylaşmamaya çok dikkat ediyorum.

    3-Sizce, bir blogun diğer bloglarla ve diğer paylaşım siteleriyle (Facebook, Twitter... vd) ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?
    twitter hesabım yok..
    facebook sayfam var ve oradanda yaptığım çok fazla bir paylaşımımı yok benim.
    sadece sayfamda yayımladığım postlarımı faceden paylaşırım bloğu olmayan dostlarım için.
    haberdar olmaları açısından..

    4-Yukarıdaki sorular dışında önemli bulduğunuz hususlar nelerdir?
    bunların dışında benim ilk aklıma gelen şey,yorumlarda karşımıza çıkan, bizlerin zamanından çalan,kelime doğrulama..
    bunlarla ilgili de bir minik ekleme yaparsanız hocam,çok iyi olur anketinize.

    umarım cevaplarmla sizi sıkmamışımdır..
    çalışmalarınızda başarılar dilerim,
    esenlik ve sağlıkla kalınız hocam...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Sabahattin Bey;

    Ben konuyla ilgili olarak sormuş olduğunuz sorulara verdiğim cevapların yayınlanmasını istiyorum.

    1-Sizce, blog yazma sebebi nedir?

    Genel olarak herkesin kendince yazma sebebi olmakla birlikte benim blog yazmamdaki amaç resimli günlük tutmaktan ibaret...Özellikle yeğenlerimin ileride hem kendileri, hem de aileleriyle ilgili birtakım yaşanmışlıkları okuyarak öğrenmesini istiyorum. Tabi bu günlüğü tutarken kendimce güzel mesajlar içerdiğini düşündüğüm hayatla ilgili bazı hikayeleri de paylaşıyorum. Hepimizin her yaşta ve her dönemde öğrenebileceği bilgiler olduğunu, bildiklerimizin de hatırlatılması gerektiğini düşünüyorum. Bu tür konuların herkese bir şekliyle fayda sağlayacağını umuyor, istiyorum.

    2-Sizce, bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?

    Anlatılmak istenen konunun daha iyi anlaşılabilmesi için yazım dilinin doğru, düzgün, net ve anlaşılır olması en çok önem verdiğim konuların başında geliyor. Hem konuşurken, hem de yazarken güzel dilimiz Türkçe'nin güzelliğine yakışır bir şekilde kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Okuduğum birçok blogta özellikle imla kurallarına hemen hiç dikkat edilmediğini, kelimelerin anlamsız şekillere sokularak yazıldığını görüyorum. Noktalama işaretleri ise neredeyse hiç kullanılmıyor. Halbuki bir cümlenin, bir konunun doğru anlaşılması için noktalama işaretlerinin önemini hepimiz biliriz.

    3-Sizce, bir bloğun diğer bloglarla ve diğer paylaşım siteleriyle (facebook, twitter vb.)ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?

    Facebook, twitter ya da başka paylaşım sitelerine üyeliğim olmadığı için konunun bu yönü hakkında bilgi sahibi değilim. Ancak, takibini yaptığım bütün blogların güncellenen bütün yayınlarını okur, kendimce yorumlarım.

    Başlatmış olduğunuz bu güzel çalışmadan dolayı sizi kutluyor, ilginiz için teşekkür ediyorum.
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Sabahattin Bey;

    1-Kitap okumayı çok seven biri olarak, yazı yazmayı da aynı şekilde çok seven biriyim. Dünyanın herhangi bir ülkesinde sizinle aynı anda aynı şarkıyı dinleyen, aynı kitabı okuyan, aynı filmi izleyen, aynı anda gülen, ağlayan kim bilir kaç kişi var. Aynı şiddette olmasa da aynı duyguları yaşayan. Dolayısıyla aynı düşüncelere sahip olan. Benim blog yazma sebebim yazdıklarımın okunması herşeyden önce, sonra da okurken bazı insanların anılarının canlanması. Paylaştığım şarkının birine bir şey hatırlatması, ya da bahsettiğim kitabı merak edip okuması. Bunlara ek olarak, daha önce fikir sahibi olmadığı bir konuda bir şeyler öğrenmesi.
    2-Blog yazarı; eğer bir konu hakkında bilgi veriyorsa kesinlikle o bilginin bir temele dayanması gerekiyor. Yani sağlık ile ilgili bir paylaşım okuyan kişiye zarar verecek nitelikte olmamalı. Yemek tarifi üzerine yazı yazan bir blogger denemediği tarifi vermemeli. Ayrıca blog yazarı özgün olmalı. İnternet taramasında bulduğu paylaşımları direkt paylaşmak sadece hazıra konmak, okuyan için zaman kaybı olarak geliyor bana. En azından yorum katmalı. Bunun dışında yapılan paylaşımların ahlaki yargılaması okuyucunun takdirine bağlıdır. Yani konunun ya da konu içeriğinin ahlaki boyutunu okuyucu yargılayabilir. Kendi değerlerine uygun değilse okumamayı tercih eder. Bu nedenle bu konuda temel bir kriter olduğunu düşünmüyorum.
    3-Bu tarz bağlantıların sadece okuyucu sayısını arttırmak ve daha geniş kitlelere ulaşmak için bir araç olduğunu düşünüyorum.
    4-Blog hırsızlığı emek hırsızlığıdır. Aynı konu ele alınıp farklı yorumlanabilir muhakkak. Ya da benzer düşünceler paylaşılabilir. Ama aynı metnin yayınlanması kabul edilemez.

    Kolay gelsin...Saygılar..

    YanıtlaSil
  10. merhabalar,çağrınızı aldık ve elimizden geldiği kadarıyla yardımcı olmaya çalışalım efendim..
    1)kendimizi daha iyi ifade edebilmemizdir blog yazmamızın sebebi..sesimize çarpan sesler bulabilmektir..paylaşmaktır..öğrenmektir..çoğalmaktır..

    2)verici olmalı.neyi ne için yaptığını bilmeli.amaçları olmalı.bu amaca uygun paylaşımlarda bulunmalı.Türkçe'yi kullanırken dikkat ederse,verimine verim katar,diyebiliriz.

    3)blogunu duyurmak isteyen kişinin,her tür sosyal medya ve paylaşım sitesini kullanması elzemdir,diye düşünüyorum.

    4)özgün içerik hazırlamak mühimdir,konu ne olursa olsun,okurla iletişim ve samimiyet önemlidir.başka blogları okumak da önemlidir.o yüzden yazılarımı okumadan yorum bırakanlara karşı gönül koyduğum aşikardır:)

    saygılar sunarım..iyi çalışmalar dilerim efendim..

    YanıtlaSil
  11. Hocam, ilginize sağlık

    1)Bir çok insan duygu ve düşüncelerini yazmayı sever. Bu sevginin haricinde yazmanın bir de psikolojikman rahatlatan bir etkisi de vardır. Blog yazarken insanlar kendileri gibi okumayı ve yazmayı seven kişilerle buluşur. yorum alır ve kendini geliştirir. Ortak bir zevki olan kişilerin bir araya geldiği yerdir

    2)İmla ve yazma üslubuna çok dikkat edilmelidir. Aşırıya kaçan argo ve küfürler, reklam kaygısı taşıyan bloglar insanı doğrudan itebilir. Bir de kullandığı yazı karakteri ve sayfa dizaynı (çabuk açılması, göz yormaması vb.)

    3)Blogların, özellikle birbirini okumayı seven blogların iletişim halinde kalması açısından sosyal medya önemli bir rol oynuyor. Çünkü blogspot içerisindeki blog izleme sistemi hep hatalı çalışıyor. Bu yüzden diğer sitelerde açılan blog hesapları sayesinde kişiler takip ettiği yazarlara daha rahat ulaşıyor. Aslında olması gereken nedir derseniz, blog içerisinde iletişim sisteminin kurulması doğru olandır derim

    4)Aklıma şu an gelen bir şey yok, olursa eklerim. Ama blogspot içerisinde online bir destek, danışma hattı olsa pek güzel olurdu

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. 1- bloglar o kadar çeşitli ki,sosyalleşmeden para kazanmaya kadar geniş bir yelpazesi var.Benim içinse yazmayı öğrenmek,karalama defteri bir nevi
    2-Kişinin neye dikkat edeceği hedef kitlesine göre değişir, ben iyi yazmaya dikkat ediyorum
    3- Bu blogger`ın tercihine bağlıdır. Çok kişi sanal kimliklere büründüğü için yazılarını bu sosyal sitelerde paylaşmak istemeyebilir, burası çok heterojen bir ortam, genelleme yapılamaz.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba araştırmanıza katkıda bulunmak isterim.
    Bence;
    1-Aile ve yakın çevreden uzak olmanın etkisiyle yeni bulunduğun yeri ve hayatı çevrene tanıtmak olabilir bu benim sebebim. Genel olarakta iletişim araçlarının çoğalması artık herkesi özel kılıyor. Bir sanatçının hayatını takip etmektense arkadaşımın hayatını takip ediyorum.Ve bu internet ile çok kolay
    2-Öncelikle yazdığı dili doğru kullanması, tıpkı gazeteci gibi etik olması.
    3-Sosyal paylaşım sitelerinde link kolaylığı yayılabiliriğini etkiliyor okunma sayısı artıyor.Sizi tanıyan sizi buluyor fakat bloglar arası iletişim sadece yorum sayesinde gelişiyor. Bence hala zor, bloglar arası yaygınlık tesadüf eseri bulunuyor.
    4-Blogları anı defteri olarak kullanan da var,tanıtma amacında olan da var,ben blog yazmanın kişinin yazma alışkanlığını kazandırdığını düşünüyorum amatör bir anlamda gazetecilik.

    YanıtlaSil
  14. 1) Bazen iç rahatlatmak bazen de sevdiğimiz bir şeyleri paylaşmak için yazılır. Yani amaç paylaşımdır.( Dert, üzüntü, mutluluk, kitap, film, müzik.. vb )

    2)dikkat edilmesi gereken bir şey yoktur. İçinden geldiği gibi, özgürce yazmalıdır ama Türkçe'ye dikkat etmesi hayrına olur.

    3)Twitter. Orası diğer sitelere göre daha sanal ve blog yazarları için iletişimde bire bir diye düşünüyorum.

    4)Blogger hakkında hiç derinlemesine düşünmedim.

    YanıtlaSil
  15. 1-Önceleri yaşadıklarımı, yazdıklarımı daha derli toplu görmek amaçlı açtım blogumu. Kişisel bir arşiv yapmaktı amacım. Sonraları blogculuğun çok daha farklı fonksiyonları olduğunu, amaçları aynı olan kişilerin blog kanalıyla buluşup bilgilerini paylaştıklarını farkettim. Blogumun içeriğini kişisellikten çıkarıp paylaşıma açtım.
    Şu anda günlük hayatımda karşılaştığım olayları paylaştığım, ürettiğim hobi ürünlerini sergilediğim bir bloga sahibim. Amacım paylaşmak, öğrenmek, üretmek ve daha sonra ürettiklerimin satışını gerçekleştirip evime maddi katkıda bulunmak.
    Sizce, bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
    2- Öncelikle Türkçe’yi doğru kullanmak konusunda azami gayreti göstermek gerekli. Hatta buna zorunluyuz diye düşünüyorum. Ancak gördüğüm kadarıyla rayting alan blogların birçoğunda ne yazık ki Türkçe doğru kullanılmadığı gibi argo kelimelere çokça yer veriliyor. Bence bu durumun analiz edilmesi, Türk halkının ana dilleri ile barışık olmayış nedenlerinin araştırılması gerekli.

    İkinci olarak telif hakları korunmalı. Bir blogcu kaynak göstermeden alıntı yapmamalı. Telif hakkı olan eserleri blogunda izinsiz yayınlamamalı.

    Bir diğer konu ise blogculuk hakkındaki terimlerdir. Bir blogcu Pagerank - SEO - Tag – Gadget – Widget – Robots.txt gibi terimleri tanımalı. Webmaster – Feedburner gibi hizmetlerden nasıl yararlanacağını bilmeli. En önemlisi de blogunun bağlı olduğu sunucu hakkında bilgi sahibi olmalı ve uyması gereken kuralları mutlaka öğrenmeli.


    Sizce, bir blogun diğer bloglarla ve diğer paylaşım siteleriyle (Facebook, Twitter... vd) ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?

    Eğer blog sahibinin amacı daha çok izleyiciye sahip olmak ise, sosyal paylaşım sitelerine link vermesi olmazsa olmaz bir kuraldır. Facebook ve Twitter Türkiye’de en çok kullanılan paylaşım siteleridir ve bir blogcunun bu sitelerde üyeliğinin olması izleyici sayısının artması adına çok önemlidir. Elbette sosyal paylaşım sitelerinde arkadaş sayısının da çok olması gerekir ki bunun için bu sitelerdeki gruplara da üye olunmalıdır. Elbette grupları seçerken, blogun içeriğiyle ilintili olmasına dikkat edilmelidir.

    Yukarıdaki sorular dışında önemli bulduğunuz hususlar nelerdir?

    Bloglar sık sık güncellenmeli, baştan savma olmamalı. Ne kadar emek verir ve zaman harcarsanız o kadar gündemde kalır ve önemsenirsiniz. Yorumlara mutlaka yanıt verin. İlgi alanınıza giren bloglara yorumlar bırakın. Yorumlarınızda kendi blogunuzun benzer konular içeren linklerini verin. Eğer bir konuyu yazarken başka bir blogdan yararlanmışsanız o blogun linkini mutlaka verin ve blog sahibine linkini verdiğinizi bildirin. Bu şekilde link paylaşımları yapmış olursunuz. Başka blogların okuyucularının da size ulaşmalarını bu şekilde sağlayabilirsiniz.
    Blogların daha kolayca okunabilmesi için görselliğe önem verin. Değişik resimler, gerekirse grafikler yerleştirin. Blog temanızın sade olmasına dikkat edin. Gadgetlerin blogun sadeliğini bozmasına izin vermeyin. Yazılarınız kısa paragraflar halinde olsun. Uzun paragraflar okuma alışkanlığı olmayan Türk insanı için caydırıcıdır.
    Yorum kutularınızı içe gömük yappın ve doğrulama kodlarını asla kullanmayın. Doğrulama kodlarını kaldırmanın yollarını Burada bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  16. 1. Sizce, blog yazma sebebi nedir?
    2. Sizce, bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
    3. Sizce, bir blogun diğer bloglarla ve diğer paylaşım siteleriyle (Facebook, Twitter... vd) ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?
    4. Yukarıdaki sorular dışında önemli bulduğunuz hususlar nelerdir?


    [1] Emekliye ayrıldıktan sonra 14 EKİM 2005 tarihinde yardıma muhtaç yakın bir akrabama yardım ettim. O da beni dolandırdı ve kaçtı. İçinde bulunduğum bu zor durumun manevi ıstırabını atlatabilmem için yazdığım şiirlerimi internette yayınlayarak hem muhataplarına duyurmak, hem de benim durumuma düşmüş kişilerle paylaşmak üzere bir arayışa girmiştim. Karşıma ilk defa “http://Blogcu.com “ adresli bir blog platformu çıkmıştı. Ben de bu platformda sayfamı açtım ve şiirlerimi burada “http://ra55.blogcu.com” adresinde yayınlamaya başladım. Zamanla burası bana yetmedi, ben de internet üzerinde yayın yapan ne kadar blog platformu varsa araştırdım ve hepsini keşfettim ve hemen hemen her blog platformunda, sesimi duyurmak üzere blog sayfaları açtım.

    Şu anda değişik konularda yazmaya çalışıyorum. Fikirlerimi, düşüncelerimi hem blog yazarak, hem de yazılmış bloglara yorum yazarak paylaşmaya çalışıyorum.

    [2] Blog yazarı önce görünüme dikkat etmeli. Seçtiği şablonun arayüzü yazacağı konularla mütenasip olmalı. Seçilen şablon bilgisayarı kasmamalı, okunabilir bir fontu olmalı. Yazılarına eklediği belge ve fotoğrafların çözünürlükleri düşük olmalı. Şu anda piyasada kullanılan bir çok internet tarayıcı proğramları olup, bunlardan en yaygın kullanılanı; İnternet Explorer ile Mozilla Firefox üzerinde blog sayfalarını test ederek her ikisinde de sorunsuz çalışan bir şablon seçmeye gayret etmeliler.

    Ana sayfada görüntülenecek blog sayısını azaltmalı. İhtiyaç duyduğu eklentilerini planlı bir şekilde menüsüne yerleştirmeli. Şablununda kullandığı renkler, bloğun okunmasını zorlaştırmamalı , harf büyüklüğü en az 12 punto olmalıdır. Her yaşta birinin blog sayfasını izlediğini gözardı etmemeli.

    Ziyaretçi, yorum yazabilmek için tıklanacak komut simgesi ni aramamalı. Kelime doğrulama uygulamasını kaldırmalı. Yazılarını imla kurallarına uygun, anlaşılır güzel bir Türkçe ile yazmalı.

    [3] Bu konuda ne bir tecrübem var, ne de adı geçen sosyal platformlarıyla blog sayfam arasında bağlantılı ilişkim var. Ancak, blog sayfasını daha çok kişi tarafından ziyaret edilerek okunması nı isteyenlerin Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerine gönderim yapabilirler. Çünkü, Facebook ve Twitter sosyal paylaşım sitelerinde katılımcı sayısı milyonlarla ifade ediliyor.

    [4] Sayıları milyonlarla ifade edilen bloglardan belli bir kaliteyi tutturan ve çok tıklanan bloglar ayakta kalıyor. Söyleyecek sözü olmayanlar, sürekli güncellenmeyen, şekli şemali çekici olmayan bloglar da hızla yok oluyorlar. Sistem onları bir bakıma dışarı atıyor, yani bu özel blog dünyasının kendine has kuralları işliyor.

    Blog dünyası, bireyin kendi başına var olup ayakta kalma mücadelesi verdiği bir ortam aslında. Blog, ancak bireyle var olup devam edebiliyor, ya da bireyle yok olup gidiyor. Zamanın hıza endekslendiği ve hız birimi “an”ı yakalayan blog yazarı, blogosferde varlığını sürdürebilir, aksi halde bir köşede unutulur gider.

    Bloglarda yayınlanan bir haber veya yorumun farklı bilgilerle beslenip yeni bir boyut kazanarak, İnternet ortamında tartışmaya zemin yaratabiliyorsa, amacına ulaştığı için bu blogları da başarılı bloglar kategorisinde görebiliriz.
    İyi blogcular hatalarını anında, kolaylıkla ve sıkça düzeltirler.Tarafsız olduklarını idaaia etmezler, ama şeffaflıktan da taviz vermezler, iletişimde oldukları kitleye karşı da mesafeli değillerdir.

    Recep Altun
    28.03.2012

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, anket cevaplarını aşağıda sunuyorum.

    1. Yazdığım ürünleri basılı hale gelme öncesinde başkalarıyla paylaşmak,
    2. Yazılanlarda dikkat ettiğim en önemli husus (sokak dili kullandığımda dahi) Türkçe'nin doğru yazılmasıdır. Blog yazıyoruz diye özel isimleri küçük harfle başlatmanın, virgül kullanmamanın anlamı yok. Bu özgür yayın değil, eksik bilginin ürünüdür.
    3. Sosyal medyayı blog kullanımının ayrılmaz parçası olarak görüyorum.
    4. Bloglarda paylaşılan görsellerin (ve alıntı yapılmışsa alıntıların) sahibinin belirtilmesinin olmazsa olmaz kurallardan birisi olduğunu hatırlatmak istiyorum.

    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  18. 1.Sizce, blog yazma sebebi nedir?

    Paylaşmak: Sınırsız bilgi birikimi, beceri ve yeteneklerin sunulabileceği bir ortam yaratmak düşüncesi içinde!.. ya da tamamen kişisel olarak tutulan ( kendini ifade etmek yöntemi !.. ) Ayrıca Topluma ve bireylere faydalı olmak kadar, kısa zamanda tanınmak ve şöhret olmak adına; kişinin niyetine göre değişen amaçlar için de kullanılan!... bloglar;

    *Günlük tutmak..(Duygular, anı, fotoğraf, vb..
    *Popüler olmak, Markalaşmak..amacı ile!..
    *Sosyalleşmek amacı ile: yeni çevre, yeni arkadaşlıklar, sosyal aktiviteler!..
    *Etkileşim kurmak amacı ile..
    *Kamuoyu yaratmak amacı ile (çok ciddi anlamda geleceğe yönelik hedeflerde kitle oluşturmak ve kitleleri hareket geçirmek amacı için…)
    *Para kazanmak amacı ile…

    Ve daha pek çok amaç için kullanılabilir.

    2.Sizce, bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?

    Blog yazmak; bilgi, zaman ve istikrar gerektiren bir eylemdir. Yapılan işi ciddiye almak gerekir, sonuç olarak yazdıklarını kamuoyu ile paylaşıyorsun!.. Kullandığınız Türkçe’ den, imla ve yazılım (dil) kurallarına kadar dikkat edilmesi, sizin kendinizi daha iyi ifade etmenizde ve daha iyi anlaşılır olmanızda önemlidir!..

    Ama diğer yandan; ‘ben sırf kendimi daha iyi hissetmek adına günlük tutuyorum!.. çok ciddiye aldığım bir şey değil bu benim için!.. güncel yaşamımda konuştuğum gibi de içimden geldiği gibi yazıyorum kime ne!! dil kuralları vs…‘ diyenler de var tabi ki!.. Onaylamasam da kişilerin kendi tercihleriir seçimleri!.. Herkesin kendine göre bir duruşu var bu hayatta!.. Günlüğü yalnız kendisi için, ‘kendine’ yazıyor ise kişi!.. o halde kapalı ve ya sınırlı erişim koymalıdır!.. Aksi halde; ‘Kendim içim yazıyorum!’ dediği halde kamuoyu ile paylaşıyorsa o artık ‘ kendim için yazıyorum !’ demek pek olmuyor!.. yaptıklarını ciddiye almıyorsa okur da ciddiye almamalıdır!..

    3.Sizce, bir bloğun diğer bloglarla ve diğer paylaşım siteleriyle (Facebook, Twitter... vd) ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?

    Bloğun daha geniş kitlelere ulaşılması isteniyorsa Facebook, Twitter..vb.. bağlantılar verilebilir!.. internet bugün tv.nun önüne geçmiş çok komplike bir iletişim aracı!.. film de, müzik de, eğitim de, iletişim de, her çeşit bilgi ve haber de anında akıyor adeta!.. devasa bir dünya kütüphanesi! Ve sürekli aktif-inter/aktif !.. eskiyi de, günceli de son dakika haberleri ve bilgilerini de anında iletiyor bizlere!..

    Facebook ve Twitter anında çok hızlı akan iletişim platformları olduğu için; bloğun amacı ile doğru orantılı kullanılabilir!.. sanatçılar, siyasetçiler, dernekler…vb… konusunda ve kendi alanında!.. iddiası olanlar özellikle!..

    4.Yukarıdaki sorular dışında önemli bulduğunuz hususlar nelerdir?

    Hayat olanca hızıyla akıp giderken ve sürekli bir devinim içinde; değişim ve dönüşüm halinde iken!.. Gelişen teknoloji araçları içinde de oldukça önemli bir yer tutan internet varken yaşamlarımızda! Bloglar da yerinde ve doğru kullanıldığında müthiş etkileyici olabilirler pek ala!..

    YanıtlaSil
  19. Blog yazma sebebleri; Kendini ifade etmek, kişisel beceri ve kabiliyetlerin sergilemesi ve bunların paylaşılması, sanal günlük tutmak..

    Blog'da genel ahlaki kurallara uymak beklenen bir tavırdır. ama sonuçta blog insanın özgür alanıdır. bu konuda seçim şahsa aittir..

    Nette her alan bir diğeriyle irtibatlandırılabilir, referans verilebilir, paylaşılabilir..

    YanıtlaSil
  20. 1.İnsanlarla yaşanılanları paylaşmak,geçmişten anı bırakmak,deşarj olmak,
    2.Saygıyı elden bırakmamalı tarafsız olmalı,aşağılayıcı asla olmamalı
    3.Diğer bloglarla fikir alışverişin de bulunabilmeli,açık ve geniş olmalıdır

    YanıtlaSil
  21. blog yazmak kişilere göre değişebilir kimimiz sosyalleşmek kimimiz paylaşmak kimimizde beğeni toplamak benim blog yazma sebebim çalışmalarımı birçok kitleye rahatlıkla ulaştırabilmek tabiki beğeni toplamak kalıcı iz bırakabilmek
    2.topluma faydalı olabileceği yazı ve paylaşımlarda bulunmalı
    3. abartılmamalı blog yeterli

    YanıtlaSil
  22. 1- Benim blog yazma sebebim, ruhuma biriken şeyleri yazarsam daha iyi hissedeceğimi düşünmem, yazmak rahatlatır dememdi.Aklıma ne gelirse yazıyorum ve kendimi daha iyi hissediyorum.
    2-Blog yazarının dikat etmesi gereken şeyler, blogu açmaktaki amacının ne olduğuna bağlıdır. Mesela çok okunmak istiyorsa en önemlisi hemen hemen her gün yeni yazı eklemelidir. Diğer bloglarla ilgilenmeli ve iletişim halinde olmalıdır. Ben herkesin nasıl istiyorsa, içinden nasıl geliyorsa, özgürce yazmasının taraftarıyım.
    3- Blog sahibinin daha fala kişiye ulaşabilmesi için mutlaka diğer sosyal ağlarla da bağlantılı olması gerektiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  23. 1-Blog, benim için başlangıçta, eli biraz kalem tutan, biraz kemâle ermiş her Türk insanını hiç bir zaman gerçekleştiremeyeceği bir hayale, bir kitap yazıp basıldığını ve binlerce insan tarafından okunduğunu görme hayaline biraz olsun yaklaştıran bir araçtı. Bu aleme dalınca bu kadar basit olmadığını anladım. Yani bir kitap yazıp kenara çekilmek ve okunduğunu görüp sevinmek gibi tek taraflı bir şey değildi. Gördüm ki, bloggeri sanal alemin birçok platformunda olduğu gibi müthiş bir interaktivite beklemekte. Sosyal ilişkiler, bilgi, hüner, duygu, sanat paylaşımı derken, yeni dostluklar, düşmanlıklar kısaca insan ilişkilerinin bütün halleri gerçek dünyada olduğu gibi sürüp gitmekte.
    Kişi, sadece kendi için yazabilir, tüm bunların bir kısmını ya da tümünü paylaşabilir.Gerçek dünyadan farklı olarak,sıkıldığı zaman gidebilir.
    Bana göre blog, herkesin kendisini kendi istediği biçimde ifade etme platformudur.

    2-Bıçak sırtı bir soru. Akıllı biri, herkes, her istediğini nasıl yazmak istiyorsa yazabilir deyip geçmeli. Ama biraz sorumlu davranıp kişisel fikrimi belirteceğim. Sanal alan sınırsız özgür bir paylaşım yeri, blog da öyle ama herkesin bir tıkla bilgi aradığı bir yer aynı zamanda. Bilgi aktarımı konusunda sorumlu olmalı, bilgi kirliliğine katkıda bulunmamalıyız. Uslup konusunda özgürlükten yanayım. Tek rahatsız olduğum, kırıcı, alaycı kişisel hakaretler. Beğenmediğimizi okumamak özgürlüğünü kullanıp kendi işimize gücümüze bakmalıyız. Dilbilgisi kuralları, kendi yazılarımda benim olmazsa olmazım. Ama asla bu konuda başkalarını eleştirme hakkına sahip olduğumu düşünmüyorum. Bazan çok mükemmel bir yazı okurken içimden "ah, keşke " diyorum o kadar.

    3-Paylaşım sitelerinde iletişim, kişilerin ilgi alanları, sosyal sınıfları, eğitim durumları, kültürel donanımlarına göre kendiliğinden oluşur. Kişisel anlamda, haberdar olma, görüş belirtme , sevgi ve dostluk paylaşımı, ve daha bir çok yararlar sağlarken, toplumsal anlamda da bazı hallerde bir sivil toplum örgütüne dönüşebilir. Afetlerde, hastalıklarda, kan ve organ, ya da maddi anlamda kitlesel çözümler sağlanabilir.Bu anlamda çok yararlı olabilir. İlişkiler seviyeli yürütülmeli, üsluplar kırıcı olmamalıdır.

    4- İyi niyet, özen ve dikkat, insanca yaklaşım ve özgürlüklere saygı. Bu paydada eklenecek her yenilik blog alemini daha da zenginleştirecektir.

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  24. öncelikle ziyaretiniz için teşkk ederim.bende anketi cevaplamak için geldim.
    1.bence blog yazma sebebi birimkimlerimizi başkalarıyla paylaşmak ,yeni bilgiler öğrenmek ve öğretmek için.
    2.bence blog yazarının dikkat etmesi gereken şey öncelikle yazılarını saygı çerçevesinde yazmaları,başka blogların yazılarını isim vermeden kendininmiş gibi yayınlamaması ,yani emeğe saygı göstermesi.
    3.diğer bloglarla iletişimin saygı çerçevesinde ve dürüst paylaşımlar olmalı.kişisel hakeretten ve saygısızlıktan uzak durmalı.
    4.tüm blog sahiplerinin diğer blogsahiplerine ve en önemlisi yeni arkadaşlara yol göstermesi gerekir.

    YanıtlaSil
  25. 1- Blog yazma sebebi, yalnızlığı gidermek, yazı yazmak, diğer blog yazanlarla iletişimde olmak, yazı dilini geliştirmek olabilir.
    2- Benim ilk önce önemsediğim şey, ne yazarsan yaz redaksiyon çok önemlidir. Bunun dışında, paylaştığın her ne ise onu farklı şekilde, farklı bir yerinden anlatmaya çalışmak.
    3- Yine benim amacım doğrultusuna cevap verecek olursam, sevdiğim, önemsediğim -kitap film müzik- her şeyi paylaşmak beni iyi hissettiriyor. Dolayısıyla diğer blog yazarlarının da kısmen neler yazdıklarıyla ilgileniyorum. Çok iyi yazılar okuyorum. Facebook ve twitter'da kullanıyorum ki paylaştığım şeyler paralel oluyor.
    4- Ben bir blog yazarıyım çünkü kendimi iyi hissettiğim şeydir yazı yazmak. Bir film izledikten, bir kitabı okuduktan sonra onun hakkında bir kaç şey yazmak ondan bende kalanı yazıya dökmek hoşuma gidiyor. Bunun edebi bir yanından ziyade insani yönü beni daha çok heyecanlandırıyor. Çünkü blog yazılarına ne kadar dikkat edersek edelim daha çok tüketim ile ilgili. Ve sürekli değişen bir durum sosyal medya. Yarın blogdan vazgeçilip başka bir şeye de bağlanabiliriz. Okumak, yazmak, film izlemek, müzik dinlemek, gezip görmek güzeldir. Bunu paylaşmak da güzel bence.

    YanıtlaSil
  26. 1- Yazma ihtiyacımı karşılamak için yazıyorum, bazı bölümleri örneğin 'ben olmalıydım, Mevlana, mesnevi' gibi bölümleri mutlaka okunsun 1 kişi bile okusa mutlu olacağım düşüncesi ile yazıyorum. Birazda neler hatırladığımı test etmek için yazıyorum. Ve ve başkalarının ruhuna, düşüncelerine, isteklerine akmak bakmak paylaşmak için yazıyorum. Yazıyorum yazmak güzel olduğu için yazıyorum. Anlamlı, anlamsız, güzel, çirkin ne fark eder ki ben kendim için yazıyorum. Sadece kendisi için yazanları özgürce paylaşanları okumak için yazıyorum.. Sonbaharım olduğu için yazıyrum. Kış geldiğinde sadece özlemle tekrar tekrar bakabilmek ve oyalanabilmek için yazıyorum...

    2- Çok amiyane tabirler kullanmadan, çok özgürlüğünü kısıtlamadan, tarzı ne ise istediği gibi yazsın, zararı değilde faydayı işaret etsin yeter..

    3-Mutlaka insanlar geniş kitlelere ulaşmak istiyorlarsa paylaşım sitelerini kullanmalı, özellikle birçok insanı ilgilendiren faydalı yazılar tarifler öneriler paylaşılmalı tavsiye edilmeli. Herkes kendi bloğunun dışındaki bloklarda fayda bulup birbirine tavsiye etse veya onu teşvik edici yorumlarla desteklese üreten insan çoğalır. Zaman fayda yönünde akar, zarar yönünde değil.
    4- Burası bir ziyafet masası. Birçok yemek var, beğendiğini yersin, beğenmediğine çatalını sürmezsin ama kötü olmuş demezsin çünkü senin beğenmediğini bir başkası beğenebilir. masada çorbada var salatada, et yemeğide var sebzede, tatlıda var meyvede, önemli olan sofradan en iyi şekilde faydalanmak. Yemesende masa başı sohbetlerinin ne kadar lezzetli olduğunu unutma mak yeterli.
    tüm bloger arkadaşların emeğine, yüreğine, sevgisine sağlıklı nefesler versin yüce yaradan.
    Sevgilerimle..VuslaT

    YanıtlaSil
  27. 1- her bireyin farlıdır bence, kimisi yalnızlığını giderir, kimisi meşguliyet olsun diye, kimisi ticari boyutuna ulaşsın diye, kimisi yazmak istediği için, kimisi yeni birileriyle tanışsın iletişime geçsin diye, kimisi içinde tuttuklarını döksün diye, kimisi dağarcığındaki bilgileri ihtiyacı olanlarla paylaşsın diye,kimisi ünlü olsun diye ama genelde tek bir duyguyla değil bir kaç duygu bir arada blog yazmaya başlarlar çoğu duygularını analiz bile etmeden arkadaşları yaptığı için yola çıkabilir..



    2-yazdıklarının hiç tanımadığı insanları da etkileyebileceği, belki hayatlarını değiştirebileceği

    3- bu konuda yorum yapmaü henüz bir fikir sahibi değilim

    4- birilerinin gözetlediği bir evde olduğu düşünülerek davranılması gerek diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  28. 1.Ben daha önceleri blogcuda yazıyordum...Yazma nedenim kendi dünyamı kendimce paylaşmak...
    2.Blog yazarlığı derken en önemli husus kanımca kişilikli olmak...Etnik yada siyasi görüşleri empoze etmekten biraz uzak olmalı ( bu site içeriğine göre değişir pek tabi) En önemlisi okura olan saygıdır bence...
    3.bloger bu konuda gayet geniş imkanlar sunuyor ve faceye alternatif olarak sunduğu +1 bence çok olumlu...
    4.Burda en büyük sorun site kategorilerini paylaşma bulma...
    Selamların en güzeli ile baki selamlar...

    YanıtlaSil
  29. 1-Bence blog yazma sebebi, insanlarla paylaşımda bulunmak istemektir...
    2-Bence blog yazarı , takip edenlerin faydalanabileceği her şeyi yazmakta serbest olmalıdır...
    3-Bu siteleri aktif kullanırsanız takipçi sayınız fazla olur , ancak ben çok aktif değilim...

    YanıtlaSil
  30. Öncelikle araştırmanızı ve çalışmalarınızı beğenerek izlediğimi ve takdir ettiğimi ifade etmeliyim. cevaplara gelince,
    1- Birgün gelip öldüğümde, sevdiklerime hatıra olsun diyerek bloglamaya başladım.
    2-Çok fazla argo kelimeleri tasvip etmiyorum. Onun dışında herkes içinden geleni yazsın.facebook havası esmesin.
    3-Çok önemli değil ben burada varolmak ve yazmak istiyorum, amacım kitleleri peşimden sürğ
    üklemek değil, sevdiklerime hatıra bırakmak. izleyici ve tanınma kaygım yok.nefes aldığım tek yer burası. reklam, yaygınlaşmak derdim değil..
    4-Gözlemlerime göre, bu blog işi yapanları mutlu ediyor,icatedene şükranlarımla..:)

    YanıtlaSil
  31. 1-Blog yazma sebebi herkes için farklıdır eminim.İçimizden geçenler, gördüklerimiz,yediklerimiz,içtiklerimiz,bildiklerimiz,bilmek istediklerimiz belki ailemiz aklınıza gelebilecek herşeyde içimizi döktüğümüz,parmaklarımızdan kelimelerin savrulduğu ayrı bir dünya.Benim için emeklilik hobisi.Birbirimize birşeyler öğretip,bir çok yeni şey öğrendiğimiz,insanların ne kadar samimi ya da özgür bilemem ama ruhlarını paylaştıkları yerler olarak görüyorum. Anı defterleri gibi ama gizli olmayan herkese açık anı defterleri.
    2- Herkes kendi sınırlarını kendi çiiziyordur sanırım bence tamamen özgür olmalı,en azından burada insanlar.Beğenmiyormuyuz okumayız,bakmayız olur biter,bir beğeneni mutlaka olacaktır.Burada da dikkatsiz oluverelim .
    3-Facebook hesabım var ama blogumu asla paylaşmam orada.Orası ayrı burası ayrı benim için.Twıtter hesabım yok ama olduğunda farklı şeyler yazarım eminim.
    Selam ve Sevgiler..

    YanıtlaSil
  32. 1-Bence blog yazma gerekçesi kişiden kişiye değişse de temel amaç yazma gereksinimi, yazmadan duramama güdüsüdür. Okunmak, anlamak,anlaşılmak,
    düşünmek, paylaşmak, öğrenmek, öğretmek, çözüm yolu bulmaya çalışmak, düşünceleri görünür kılmak...
    2-Blog yazarı dili doğru kullanmaya özen göstermelidir. Temel kurallara uymalıdır en azından.
    2-Bence diğer paylaşım sitelerinden yararlanmasında bir sakınca yoktur. Kişisel tercihtir. Özgürce, ama başkalarının haklarına da saygı göstererek dilediği yerde duygu ve düşüncelerini paylaşmalıdır.
    4-Blogları da blog yazarlarını da çok önemsiyorum. Her şeyin hızla tüketildiği ve yazık ki kirletildiği bir ortamda birileri oturup düşüncelerini paylaşıyorsa geleceğe umutla bakmamız gerektiğini düşünüyorum. Biliyorum ki yorum yazmasa da yazdıklarınızı okuyan, sessizce onaylayan pek çok kişi var. Normalde yan yana gelmeniz olanaksız kişilerin yaşamını, duygularını, sevinçlerini, acılarını öğreniyorsunuz; onlarla gülüp onların acılarını paylaşıyorsunuz. Dostluk kuruyorsunuz.
    Biliyorum ki ülkemin en uç noktasında yardım isteğime el uzatacak dost blogcular var, hatta yurt dışında da... Az şey mi bu?
    Blog yazmayı çeşitli nedenlerle bırakan dostlarım var ve ben onları özlüyorum, gittiler, ama unutulmadılar.
    Sevgili dostlar, dost bildiklerim yazmaya devam diyorum. Hele ülkemizin içinde bulunduğu bu zor günlerde paylaşmak çok daha önemli. Birlikte akıl yürütmek, doğruyu-güzeli-iyiyi bulmak adına yazmak zorundayız.
    Son bir şey daha blog yazarı kendiliğinden yazıyor; maddi hiçbir beklentisi olmadan, kimseden emir almadan, onun için de çok önemli değil mi? Tarihe not düşüyor bir bakıma...

    Sevgili Öğretmenim, çalışmalarınızda başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
  33. -benim blog yazmadaki amacım:tarif defterimi oluşturup,öncelikle kızım başta olmak üzere ailenin diğer genç bayanlarına mutfak konusunda rehber olabilmek.hem onları hem kendimi mutfak konusunda geliştirmek.her gün yeni bir bilgi öğrenmek .
    -dürüst olmak çok önemli,
    -çeşitli sosyal ağlarda paylaşım önemli

    YanıtlaSil
  34. 1=Sizce blog yazma sebebi nedir?
    Cevap;
    Blog yazma sebebi kişilerin iş,yaşam ve ilgi alanlarına göre değişir.Örneklersek;
    Kurumların kendilerini ürünlerini tanıtma sebebiyle yazılan bloglamalar.
    Gelir amacıyla.Boş vakitleri değerlendirmek amacıyla.İlgi duyulan alanlarda ki hobilerini becerilerini düşüncelerini paylaşmak amacıyla yazılan bloglamalar.
    Blog yazmak ayni zamanda da paylaşmanın en güzel yollarından biridir.Bilgiler,düşünceler paylaşıldıkça daha da değerlenir.
    Kişinin ilgilendiği konu üzerine yazması,okuyucu kitlesi olduğunu görmesi.Bununla beraber duyulan haz,tarif edilemez bir mutluluk ve pozitif bir enerji yüklüyor kişiye.Ayni zamanda yaptığı işin daha iyisini daha güzelini yapabilme adına sorumluluk sahibi olmayı da öğretiyor.
    Özetlersek;Blog yazmak,daha fazla kişilerle bağ kurarak.Bilgi birikim tecrübe veya düşünceleri paylaşılmaktır.

    2=Sizce,bir blog yazarının dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
    Cevap;
    Her blog yazarının,dikkat etmesi gereken önemli hususlardan biri;Örf ve adetlere,aile terbiyesine kültürüne ahlak kurallarına uyacak yayınlar yapmaya özen göstermeli.
    Güncel konularla ilgili yazılar yazan blog yazarları,paylaşılan konular içinde açık anlaşılır bir dilde kişi ya da kurumlara hakaret içermeyen cümleler kurarak kendini ifade edebilmeli.
    Blogculuk paylaşım platformu olduğuna göre kimse kimseye kendi düşüncelerini empoze etmemeli.Karşısında ki düşüncelere de saygı göstermeli.Kişilik insanlık haklarını ihlal etmemeli.Başka fikirler kendi fikirleriyle uyuşmayınca karşısında ki kişiye sözlü saldırılarla kalp kıran fanatik düşüncelere sahip olmamalı.Bu sadece blog yazarları için değil yorum yazanlar içinde geçerlidir.
    Yemek tarifleri yazan blogcular,kendi yaptıkları tarifleri eksiksiz yazmalılar.Görseli ve tarifiyle kopyalayarak kendi bloğunda kendi yapmış gibi göstererek emek hırsızlığı yapmamalı.
    Yabancı sitelerden kopyaladığı bir görselin altına uyduruk bir tarifle kişileri kandırmamalı.Yemek bloglarının takipçileri o yemeğin tadına bakma imkanı olmadığı için.Sadece görseline göre değerlendirip yapmaya kalkınca sonuç hüsran olur.Mutfağa yeni giren biriyse hevesleri kırılır.
    Tarifini uygulayan kişinin emeğine masrafına zarar vererek.Okuyucusunun güvenini kaybetmenin dışında,bu bir nevi hırsızlık haksızlık ve kul hakkıdır.
    Özetlersek;Her blog yazarı,teknoloji yoluyla dünyaya yayın yaptığına göre.Konusu her ne olursa olsun,doğruluk dürüstlük ilkelerine uyarak yazmaya özen göstermeli.
    Bunların dışın da,okunan yazılar kadar görsellik de önemli olduğu için.Yazılarını ilgili fotograf vs.gibi görsellerle desteklemeli.

    3=Sizce bir bloğun diğer bloglarla ve paylaşım siteleriyle (Facebook,Twitter...vd)ilişkileri ve bağlantıları nasıl olmalıdır?
    Cevap;
    Tüm paylaşım sitelerinin.Bence etkin ve aktif bir şekilde bağlantıları olmalıdır.Çünkü bloglarda paylaşılan konu yada konular kadar,daha fazla okuyucuya ulaşmakta çok önemlidir.

    4=Yukarıdaki sorular dışında önemli bulduğunuz hususlar nelerdir?
    Cevap;
    Hangisi olursa olsun,paylaşım siteleri sayesinde faydalı yapılan paylaşımlar güzel.Teknolojiden yararlanmak güzel,ama ben bir başka yönüne değinmek istiyorum.
    Teknoloji'yi dünyayı ayağımıza getiren.Her aranılanı öğreten,kişiyi bilgilendiren.Kocamann bir sözlük olarak düşünüyorum.
    Ama ölçülü kullanılmalı,fazla bağımlı olmamalı.Yoksa kişiyi bağımlı hale getirerek asosyal yaptığını gerçek yaşamdan koparıp sanal bir dünyanın içine çektiğini düşünüyorum.


    Hocam öncelikle,hazırladığınız anket için sizi kutluyor ve teşekkür ediyorum.
    Ben nacizane düşüncelerimle anket sorularınızı yanıtlamaya çalıştım.
    Bazı sağlık sorunlarım nedeniyle ankete katılımım geciktiği için de özrümü kabul buyurmanızı rica ediyorum.
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  35. 1. İletişim, paylaşmak, benzer konularda fikir yürütmek (genel hatlarıyla bunlar)
    2. Öncelikle "dil". Türkçe'nin güzel kullanımı esas olmalı. sonrası, herkesi ilgilendiren ortak konular olmalı. "Kişisel meraklar, anılar" olabilir ama "kişisel hezeyanlar ya da çok boş yazılar" olmamalı diyorum.
    3. diğer paylaşım gruplarıyla hiçbir bağlantım olmadığı için fikir sahibi değilim.
    4. Katılıma ve tartışmaya göre belirlenebilecek konular olabilir.

    YanıtlaSil
  36. Merhaba Kardeşlerim,
    Araştırmamıza katkılarınızdan ötürü tümünüze ayrı ayrı teşekkür ederim.Bu arada cevaplarının yayınlanmasını istemeyen kardeşlerimize de teşekkür ederim.
    Bu araştırmayı sizlerin sayesinde yapabildim. İnşallah faydalı olur.
    Tümünüze, açıkça saygı ve sevgilerimi sunarım.

    YanıtlaSil