1 Şubat 2012 Çarşamba

Kar şiirleri

Penceremden 1 
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal

2012 Şubat'ının 01'i, gecenin dördünde dışarıda kar yağarken internetteydim. Sabah ezanını, güneşi, aydınlığı bilgisayar başında bekleyecektim. Böyle beklemelerle, oturmakla güneşin doğmayacağını bile bile gazeteleri okuyordum.
Usta eleştirmenin tavsiyesini tutmak geldi içimden.Doğan Hızlan'ın,  01.02.2012 Tarihli Hürriyet Gazetesindeki  "Edebiyat Tarihinden Haberdar Olmak Lazım" başlıklı köşe yazısından hareketle Kar şiirleri okudum. Penceremden fotoğraflar çektim. Hepsi karanlık. Sabah namazından epey sonra da çocukluk günlerime giderim diye yine fotoğraflar çektim; ama bir türlü çocukluğuma gidemedim.  Doğduğum Akköse köyünde kış mevsimi videosunu seyrettim ( En sonda) yine bir yerlere gidemedim. ..
Çocuklar gibi kar topu oynayamadım, daha doğrusu evden dışarı çıkamadım; ama şiirler okudum, video izledim.
Şiirler de görseller de güzeldi; ancak içtenlikle söylemem gerekirse bunlar sadece hatıralarımın canlanmasına vesile oldukları için güzeldiler.
Anıların canlanması dileğiyle...
Sabahattin Gencal, Başiskele - Kocaeli, 01. 02. 2012
Penceremden 2
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal
Sabah güneşinde, ağacın gelinlik giymesi, kar örtüsü...vb. öğeler için bir kaç dize yazılabilir elbette. Objektifime giren kargaların açık deyişle çatı oluklarına tutunmaya çalışan bir kaç karganın ve elektrik direğinin üstündeki karganın öyküsünü yazmak öyle kolay değil. Objektifime girmeyen çamaşır ipimizde gördüğüm karkanın kanatlarını açmakta zorlanması içimi acıttı. Bu üzüntüyle diyorum ki yukarıdaki kargaları ancak sanatçılar görebilir.


Penceremden 3
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal
*
Ben objektifimin görmediklerini görüyorum: Kafamda ilizyonlar oluşuyor. Eşim penceremden bakarken fotoğrafımı çekti. İlizyonlu fotoğraf aşağıda görülüyor; ama kafamdaki ilizyonları yazamıyorum.
Keşke önce şiirlere yer verseydim. Aşağıdaki şiirler önce de sonra da, bugün de yarın da okunabilecek şiirler. Bu şiirlerle kendimi de dinliyor gibiyim.
Penceremden 4
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal


Elhan-ı Şita
( Kış Ezgileri )

Bir beyaz lerze, bir dumanlı uçuş,
(Bir beyaz titreyiş, bir dumanlı uçuş,)
Eşini gaib eyleyen bir kuş gibi kar
(Eşini kaybeden bir kuş gibi kar)
Gibi kar
(Gibi kar)
Geçen eyyâm-ı nevbaharı arar...
(Geçen ilkbahar günlerini arar)

Devamı 
Cenap Şahabettin
*
Penceremden 5
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal

Kar

Kardır yağan üstümüze geceden,
Yağmurlu, karanlık bir düşünceden,
Ormanın uğultusuyla birlikte
Ve dörtnala dümdüz bir mavilikte 
Kar yağıyor üstümüze, inceden.

Sesin nerde kaldı, her günkü sesin,
Unutulmuş güzel şarkılar için
Bu kar gecesinde uzaktan, yoldan,
Rüzgâr gibi tâ eski Anadolu'dan
Sesin nerde kaldı? kar içindesin!

Ne sabahtır bu mavilik, ne akşam!
Uyandırmayın beni, uyanamam.
Kaybolmuş sevdiklerimiz aşkına,
Allah aşkına, gök, deniz aşkına
Yağsın kar üstümüze buram buram...
Buğulandıkça yüzü her aynanın
Beyaz dokusunda bu saf rüyanın
Göğe uzanır - tek, tenha - bir kamış
Sırf unutmak için, unutmak ey kış!
Büyük yalnızlığını dünyanın.
Ahmet Muhip Dranas
*

Penceremden 6
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal
Kar ve Ben
Tane tane yine beyaz bir rüzgar.
Söyleyin hangi kuşun kanatları yolundu?
Yine hangi ağaçtan döküldü bu yapraklar?
Yağan beyaz bir sükut, bir mahşerdir sanki kar!
Bir hicret sevdasıdır ruhumu sardı yine.
Ruhum gibi pervasız yoldaşlar da bulundu.
Ruhum karıştı gitti bu kar tanelerine;
Şimdi yağan kar değil, ruhumdur kar yerine.
Cahit Sıtkı Tarancı
*
Penceremden 7
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal
Kar
...
Birikti bir çamaşır ipine bile. Saçaklardan sarktı, Attı kendini gürültüyle yere,Kimse sahip çıkmadı;Yığıldı kaldı duvar diplerine.Yalnız kuş ayaklarıBastılar incelikle göğsüne. ...
Metin Altınok
*
Beyaz İpek Gibi Yağdı Kar
   Beyaz, ipek gibi yağdı kar
   Bir kız kardan hafif adımlarıyla yürüyüp geçti hayal içinde    
   Arkadaşlarımı düşündüm, sevgili şeyleri
   Sanki her şey bizimle var ve bizimle olacak
   Şarkılar çaldı odalarda 
   Bütün insanları sevmek gerektiğini düşündüm
   Düşmanlarımız dışında
   Düşmanlarımız çünkü 
   Sevgiyi yok ettikleri için
   Düşmanımız oldular-
   Beyaz ipek gibi yağdı kar
Devamı
Ataol Behramoğlu
*
Penceremden  8 (01.02.2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal



Kar Yağıyor
Lambayı yakma, bırak,
sarı bir insan başı
düşmesin pencereden kara.
Kar 
yağıyor karanlıklara.
Kar yağıyor ve ben hatırlıyorum.
Kar...
Üflenen 
bir mum gibi söndü koskocaman ışıklar...
Ve şehir kör bir insan gibi 
kaldı
altında yağan karın.

Lambayı yakma, bırak!
Kalbe bir bıçak 
gibi giren hatıraların
dilsiz olduklarını anlıyorum.
Kar yağıyor
ve ben 
hatırlıyorum…
Nazım Hikmet Ran
*


Penceremden  9 (01.02.2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal

Kar
Karınyağdığını görünce Kar tutan toprağı anlayacaksın Toprakta bir karış karı görünce Kar içinde yanan karı anlayacaksın Allah kar gibi gökten yağınca Karlar sıcak sıcak saçlarına değince Başını önüne eğince Benim bu şiirimi anlayacaksın Bu adam o adam gelip gider Senin ellerinde rüyam gelip geçer Her affın içinde bir intikam gelir gider Bu şiirimi anlayınca beni anlayacaksın Ben bu şiiri yazdım aşık çeşidi Öyle kar yağdı ki elim üşüdü Ruhum seni düşününce ışıdı Her şeyi beni anlayınca anlayacaksın
Sezai Karakoç
Sezai Karakoç ve Kar şiiri


****************************************************

Kar Tanesi (video)

******************************************************
Günce yazmaya alışık değiliz. kar şiirleri vesile oldu bir kaç satır yazdık. Yazmışken biraz daha yazayım: 
Öğleden sonra güneş açtı. Hava da ısındı. Bunu fırsat bilerek aile hekimliğine gitmek üzere evden çıktım. Tabi fotoğraf makinemi de yanıma aldım. Fotoğraflar çok oldu; ama o ki öncekileri sayfaya koyduk sonrakileri de sergileyelim:

İşte oturduğum dairemizin bulunduğu blok
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal

İşte ekmeğimizi aldığımız büfe
(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal
İşte Aile hekimliği bınamız

(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal
Serdar Aile Hekimliği binasının yanındaki çeşme

(01. 02. 2012)
Fotoğraf: Sabahattin Gencal
Ve işte ben: Sabahattin Gencal

(01. 02. 2012)

Ben mi yıkılıyorum bina mı yıkılıyor? Sözde objektifimi ayarladım ve komşuya "Şu düğmeye bas."dedim. Demek ki ayarlarda bir hata oluştu. Demek ki ayar önemlidir.
Not:

6 yorum:

  1. Sizde benim gibi kar sevenlerdensiniz kar yağışı huzur veriyor bana dinlendiriyor bilmem gariptir ama çocukluğumu yaşıyorum karlı havada sevgiler bende beklerim bloğuma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Elinize, yüreğinize, kaleminize sağlık Sabahattin bey. Bu kadar güzel kar şiirleri olduğundan haberim yoktu, zevkle okudum. Fotoğraflar da harika. Bu güzel doğa olayını hakkıyla yaşamak gerektiğine inananlardanım, seviyorum karı. Selâmlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Merhabalar Sabahattin Hocam,

    Bu bloğunuzu kaçırmışım. Bu bloğunuzdaki kar manzarası çok güzel. Yani son kar ile ilgili paylaştığınız bloğunuzdaki resimler de güzel, sadece burada kar daha fazla yağdığı için, daha güzel bir görünüm oluşmuş. Yoksa fotoğraf kalitesi aynı. Şiirlerle birlikte güzel bir kış mevsimi paylaşımı olmuş. Geç de olsa, elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte Cenab-ı Hakk'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için, daha doğrusu ziyaretleriniz için çok teşekkür ederim.
      Yorumlar bizleri motive eder; ama sizlerin yorumları motive etmekten ötededir. Bir dost gibi, kardeş gibi, arkadaş gibi yazmanıza ne kadar memnun olduğumu ifade edemem.
      Ben yazamıyor; buna rağmen yazmanız anlamlı. bunun için de ayrıca teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil