17 Ocak 2012 Salı

Rauf Denktaş'la söyleşiler - konuşmalar; anılar

AYDIN HANIM ANILARI
Şimdilik sadece, yıllardır unuttuğu Denktaş’ı bulmaya ve uzun hayat yolculuğunda, gizli kalan önemli kilometre taşlarını aydınlatmaya çalıştım.
 O anlattı. Anlattıkça da bazen 16 yaşında evlendiği Aydın Hanım’a duyduğu aşkı yeniden yaşadı. Bazen ‘Sevdim bir genç kadını’ diye tango söyledi. Bazen de keyifli anlarında Aydın Hanım için söylediği, ‘Papatya gibisin beyaz ve ince/Seviniyorum seni görünce’ diye şarkı söylemeye başladı ve sanki yıllar öncesine döndü. Bir ara da ‘Öyle sarhoş olsam ki bir an seni unutsam’ diye şarkı söylemeye başladı. Sonra Aydın Hanım’a kızdı köpürdü...


100 YAŞINDA KISKANIRIM
Neden mi?.. Bir kez Aydın Hanım ‘Söyle bakayım kim bu sarhoş olup unutmak istediğin’ deyivermiş. ‘Birdenbire şoke oldum tabii’ diye anlattı. ‘Yahu Makarios dedim... Makarios, bir dünya kursam içinde sen olmasan! Kim olacak dedim Makarios’ diye kahkahayı patlattı.
‘Aydın Hanım galiba biraz kıskanç’ deyince de Denktaş ‘Biraz mı?’ diye dertli dertli iç çekti.
‘100 yaşıma da gelsem seni kıskanırım diyor ben ne yapayım.’

Bakınız Nur Batur'un roportajı
***
Nur Batur'un Rauf Denktaşla röportajları
Rauf Denktaş ve Şerif Hüseyin, Kirli oyunlar.net
Türkiye Kıbrıstan çıkarsa dönemez
Denktaş'ın Rauf Halleri
Denktaşla söyleşi, Cumhuriyet
Denktaşla Kıbrıs üzerine söyleşiler
Rauf Denktaş'ın anlattığı gizemli olay, Osman Özsoy
Kıbrıs sorunu ve Rauf Denktaşla söyleşi 4
Bülent Şenver ile söyleşi, Rauf Denktaş Gözüyle
Ulusal kahraman
Denktaş gözüyle Türk liderler
Rauf Denktaş'tan ilginç soru, Bugün
Denktaş'tan oğluna vasiyet, Bugün
Ölen üç çocuğumun yasını bile tutamadım, Hürriyet
Denktaşla ilgili bir anı, Sezai Ergun Anar,cerideimülkiye
Cıvaoğlu Denktaşla ilgili anılarını yazdı, Kıbrıs Son dakika
***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder