25 Ocak 2012 Çarşamba

Damla'yı izleyen sitelerin listesi ve sanal sohbet

                                                


V de vendetta                            Todo Por El Arte             Demas        
 Daniel Casares Roman        So Barbantes                      M.Misteriosa   
I Dolcidi Agata                        101 Breakfasts               Nikon Sniper
Meio Ambiente                          Batista Santos               Pinecone Stew
Acobra Fumou                        William Duncan              Cortejando a Arte
Space By Sandra                    Mi pasion la poesia      Top Blogs
Oggi pane e selame               Maus Tratos                   La Mirada
Dieta                                        Secretos  Ocultos          Vacanze in Albania
Villa Estrosa                            Odorica İon                     Marek
ritaodeh. 



                                               


Muhabbetin Zerreleri
                  Dergimiz                       Hadis- i Şerifler Dünyası  
Gazali                                        Dervish's Way
*
Briç Oyunu                                             Mz Dershanesi                Zayıflamak                                                                                                                                           
Sahaf Kitap                                 Kitap Delisi Gizem      
Tarih Sayfaları                             Ebru Özgün                  Aforizmalar
*

Hobi Sepetim                             Tuba Can                       Gönül'ün Dünyası
Her Telden                                 Ali'nin Bahçesi                Şantiyeci
Tls Sanat                                    Dikiş Makinesi               El Emeği Ürünler
Gelibolu 17                                Ülker                              Cingifilli Dükkan
Özlemce                                    Aynurart Galeri                Neşenin hobileri
Tek derdim ne giysem
*
Bahçemdeki Her Şey                 Şifalı Bitkiler                    Fuat'ın Yeri
C. Botanik Park                         Doğa Dost                      Kardere
Antalyalı Arıcı                            Zeynuğu                          Arıcı 07
Kazandıran sistemler                 Gemeo F Silkroad          Tabiat ve Sağlık
Şifalı Bitkiler- Alternatif             Gezelim Görelim

                                             

Şifalı Yemek Tarifleri                  Sarkaç                          Pınar İpek 
Bir kase lezzet                           Tek derdim ne yesem     Köşem
Kurabiye Canavvarı                   Boşnak Gelini                Selen Cake 
Kızlarımla Mutfakta                    Mutfak Türk                  Sultan-ı Yegah
Renkli Dünyam                          Lezzet Yağmuru             Baharatlı Tatlar
Şirince Tatlar                             Bir Tutam Kekik            Mutfak Gazetesi
Pembe Kekik                            Her Güne Bir Güzellik    Neslice
Mutfaktan Mis Kokular             Cahide Jibek                  Alternatif Mutfak
Cafe Papela                              Tatlılar Gülcan'dan          Mutfaktaki Rüya
Her Tattan Çeşni                       Mutfak İncisi                  Gelibolu 17
Mutfağa Buyurun                      Pudra ŞekeriM                Sarı Yumurta
                                    

                                             

Hayata Dair Denemeler           Sihirli Yazılar                        Yanmış Mandalina 
Yalancı Akasya                       Ruh Tufanı,                          Tarih Eğitim
Satırlarımız                              Ortak Meraklar                    Kitap Eylemcisi
Arada Kalanlar                       Güneşin Oğlu                        Şefik Karakelle
Yavru Kartal'ın Pençeleri         Benim Dünyam                    Alaturka
Didem'in Güncesi                    Ezgi'nin Günlüğü                   İnci
Kadriye Coşar                        Farklı Düşünce                     Zerrat
Mai Kelebeğim                       İstambul İstambul Olalı          Nini'nin Kelimeleri
Günlerden Arta Kalanlar         Kitap ve Kelimeler                Keşe ü vekeş
Köpeğim ve Ben                                         
*
Zelisle                                    Hayata Dair                          Ruhtan Eser Yok
Erguvan Mevsimi                    Bilmek Yaşamaktır                Çuman                     
Dayatmalarda Kayboluş         Herbi renk                             Sana bir soru 
Gürdal                                   Erdoğan                                 İçimize Yolculuk
İlk Kar                                  Sil Baştan                               Çakıl Taşları
Kosmos                                Yüreğine Gülümse                   Çaçoron Blog
Esma Gül                              Çalıkuşunun Günlüğü                Admin
Berya'nın Kaleminden           Hanifi Özdemir                         Yaşamın Kıyısında
Yaşam Bir Sanattır                Nebi Mutlu                              Çiftehan
Kırmızı Balık                         İki Kum Tanesi                        Ehli kalp için bazen...
*
Çakma Yazarlar                    Kaan Han Kılıç                       Yitik Sözler
Yürekten Damlalar                Nurgülün Dünyası                    Ölümden Sonra 
Her Telden                           Ayşe'nin Yolu                          Ünsüz Düşünür
Nursel Doğru                        Bilgi Güncesi                           Serap Pares
Renksiz Renkli                      Bitli Lahana                             Gamlı Hazan 
Kıyıya Vuran Hayatlar          Göçebe Zamanlar                    Ilımlı Fısıltılar
Edebiyat Eleştirileri               Bir nedeni yok...                      Deli Anne
Kırmızı Balık                        Bulunmaz Hint Kumaşı             Amak-ı Hayal
Mavinin Güncesi                   Hayat Seyahat                        Polat Onat
Edra Eslem                          Bar-ı Kelam                            Uçun Kuşlar
*
Arsadan Hisse                      Bymutu                                   Hayata Dairlerim
Hayata Balıklama                 Özden Ceyhan                         İzler ve Yansımalar
Değirmenden Mektup Var    Ebruli Günce                           Dilek
leyl                                      Ata ve Dünyası                        Hayal Kahvem
Nehir İda                            Gökçedeniz                             Tarihsel Dönence
Puzzle                                 Gri Sufleler                              Merilist
Yürekten Kaleme                İnsan Olmak                           Zeugma
Newbahar                           Sevgi Sevdalısı                        Utku Savaş
Mehmet                              Kestane Kabuğu                      Yıldız Sepeti
Ramazan Işık                      Aylardan Şubat                       Rumuz İlkyaz
Lunaparkta Yaşamak           Aslı                                        Ne Mutlu Türküm...
Yağızhan Kalaycı                Sözler                                     Ankaralı Gezginler
Gelibolu Lodosu                 Klişeler Köşesi                       Duygusal Komedi 
Mayanın Günlüğü               Şiir Dünyası                             Okuduklarıma Dair
Deli Anne                          A smphany of love                  Hayatımı Seviyorum
Ben Sustum                       Özge Bayrak                          Eski Tas
Gurbet Kuşu                      Aklın Direnci                          Abrah Kadabra
Gönülden Damlalar            Ayla'nın Günlüğü                    Bittersweet
Ruh Tufanı                         Çoklu kişilik                          Mavi Umut
Kara Mavi                         Asahhara                              Reyhanla her şey
Devrik Cümle Günlüğü       Robots Doodles                    Ufacık Tebessümler
Kız Kardeşler                    M ile Başlamak                     Susmak güzel
Ne dedim ben                    Kendimce                            Yaşıyorum Aheste
Asyayazar 06                     Elifin Güncesi                        Sezi-yorum
Merhaba Ömrüm               Kürşat  Zaman karikatür        Siyah İnci
Gözyaşımın ayak izleri        Güzel Günler                         Kırık Kalem
Sayfalar Dolusu                  Deveran-ı Dünya                  Bedihi
Ruh Gezgini                        Sevimli Günler

Merhaba,
Hoş geldiniz.
Tüm izleyicilerimizi, okurlarımızı sevgi ve saygıyla selamlıyorum.

Bu anda sanki klavyenin başında değil de bir konuşma kürsüsünde hissediyorum kendimi. Sizler de sanki ekran önünde değil de bir salondasınız.
500 kişilik bir salondayız. Niye 500? Damla’yı, bu an itibariyle  215 kişi izlemeye aldı. Google’den gelenler de epeyce oluyor. Son günlerin ortalama okur sayısına bakarak “Şimdilik 500 kişilik salonun yeteceğini düşündük.

Blogerlerin grup grup bir yerlerde toplantıklarını okuyoruz. Bundan ilham alarak biz de siz değerli okurları sanal alemde topladık. Başka türlüsü mümkün mü? Hepiniz sağolun.Ta, dünyanın bir ucundan ziyaretçilerimiz oluyor...Onun için böylesini  daha ilginç buluyoruz.

Bugün duyularımız açık gibi; ama yaratıcılığız pek yok. Onun için mevcut verilerden hareketle istatistiki rakamlar üzerinden fikir jimnastiği yapacağız. Ne diyoruz biz? Jimnastik salonunda değil konferans salonundayız.

Salona şöyle bir bakıyoruz:
Protokol yok. Protokolün  ayrı bir havası olur. Ancak bizim havamız başka. Havamız yerine hayallerimiz kelimesi daha mı uygun olurdu?  Neyse. Oturma düzenine bakalım:

Bir tarafta Google’den gelen, istatistiki bilgilerine ulaşamadığımız 200 kadar aziz misafirimiz. Bir tarafta da Damla’yı izleyen aziz misafirlerimiz ki bunlarda bir sıralama yapabildik. Nasıl mı yaptık?

Türkiye dışından gelenleri öne aldık. Türk misafirperverliğimizi göstermeliydik değil mi? Şimdilik 21 kadar olan bu misafirlerimizle maalesef doğrudan diyalog kuramıyoruz. Bir türlü yabancı dil öğrenemedim gitti.
Neyse görüntüyü aktarmaya devam ediyoruz: Yurt dışından gelenlerin arkasına tek konuda yazanlara yer ayırdık: Örneğin sadece oyun, sadece bahçe işleri, sadece dini konular, hobiler, yemek vb. gibi. Zamanla uzmanlaşmalarını dilediğimiz bu gurup diğerlerinden az olduğu için öne aldık onları. Az dediysek diğerlerine oranla az demek istiyoruz. Yoksa bunlar da epeycedir. Örneğin yemek sitelerinin sayısı bu an itibarıyla 31'dir. Hobi, oyun, bahçe ve diğerlerinin sayısı da 40'dır.

Sayılar sıkıyor insanı değil mi? İstatistikler için İngiliz yalanı diyenler de oluyor. Tabi, o istatistiki bilgilerle halkı uyutmak isteyenler için haklı olarak söylenmiş bir söz. Bizim sizleri uyutacağımızı düşünmüyorsunuz ya. Bu satırları okuduğunuza göre uyumayanlardansınız. Aslında uyutmamak için böyle sanal toplantı havası verdik. İnşallah aksi bir durum olmamıştır.

İzleyenlerimizi zaman zaman ziyaret ediyordum: ama bu kez, bu toplantı vesilesiyle. Tek tek herkesin kapısını çaldım. 3-5 izleyicimizin bloger sayfasını gördüm; ama sitesine gidemedim. Üye olduğu siteler var, kendi sitesinin ismi yok. Bu arkadaşlar site adreslerini verirlerse iyi olur. Bazıları yayını durdurdu. Bazıları sitelerini kaldırdı. Bu durum hüzünlendirdi beni. Bu arkadaşları cidden takdir ediyordum. Ben yorum yazamıyorum pek: ama bunlar için yazmıştım. Kendilerini ilerinin büyük öykücüsü, büyük şairi olarak görüyordum. Kendi kendime teselli vermiyor değilim. Bu arkadaşların yazması için blog şart değil ki. İnşallah yazmaya devam ediyorlardır. Bazı arkadaşların hızı azaldı; ama tecrübe kazandıkları yazılarından belli oluyor.

Aslında bu gibi konular ikili konuşmalarda olabilir. Herkesin dinlediği bir konuşma daha farklı olmalı değil mi?

Her zaman söylerim yapılan araştırmalara göre 150 kelimeden çok olan metinler zor okunur. Öyleyken ben hep uzun yazıyorum.
Belirli bir hedef kitlesi olmayan blogerler başarısız olur. Öyleyken ben ne  yapıyorum? Herkese hitap etmeye çalışıyorum.

Ele alınan konuların ilginç olması gerektiğini de vurgularız; ama biz… İşte burada duralım. Bizim konu ilginç değil, falan gibi sözler edecektim. Ancak bizim konumuz da az ilginç değil. Bir kere otomatik olmayan izleyenler listesi çıkaran ilk kişiyimdir her halde. Sonra böyle sanal sohbet yapan da. Gerçi internet dünyasına sanal dünya diyorlar, ama bizim dünya da bambaşka.

Böyle uzattıkça söyleyeceklerimi de unutuveriyorum. Yaşlılıktan mı bu? Bu arada 69 yaşında olduğumu da belitmiş olayım. Aslında ben birkaç konuyu merak ettiğim için böyle bir toplantı düzenledim:

Google’den  gelen ziyaretçilerimizden tesadüfen girenlerlerin  çok olduğunu  biliyorum. Ancak ABD’den giren bir grup var ki muntazaman beni takip ediyorlar. Sağolsunlar, kapattığım siteleri de takip ediyorlardı. Bunlar için Damla’da ikram yerine geçecek nasıl bir yazı yazabilirim?
Yurt dışından beni takip edenlere ne ikramda bulunabilirim? Türkiye’mizi her şeyi ile tanıtmak geliyor içimden; ancak bu işi turizmle ilgili bakanlık yapamıyor ben nasıl yapayım?
Yemek siteleri olan grubun çoğu oğlumun sitesinden bize yönlendirilmiştir. Bilindiği üzere oğlum Fuat Gencal Türkiye’nin sayılı sitelerinden birini yönetiyor. Fuat'ın Şifalı Yemek Tarifleri Sitesi epeydir yeni yayın yapmamasına rağmen okuyucusu bizleri katlıyor. Oğlumun aksine yemek yapmasını hiç bilmem. Yemek yapabilen güzel yazı da yazabilir. Yazılarımızın güzel olmamasının sebebi bu mu acaba? Sözü dolaştırmadan söyleyelim. Bu gruba nasıl hitap edeceğimi de düşünüp dururum.

En sona bıraktık vefalı arkadaşlarımızı. Hayatta da hep öyle olmuyor mu? Sanki bunlar elde bir gibi. Yok, ben öyle olmayacağım. Herkese önem vereceğim.

Yanlış anlaşılmaz inşallah. Sanki, herkesin nabzına göre şerbet vereceğim gibi anlamların doğmasına zemin hazırlamış gibi oldum da. Hayır, hayır. Öyle nabza göre şerbet verecek biri olsaydım böyle sanal kürsüye mi çıkardım?

Biz kendi doğrultumuzda ilerleyeceğiz. Zaten siz değerli okuyucular, sağolun  bizi bu halimizle beğendiniz. Çizgimizden sapmadam, doğru yoldan şaşmadan inşallah damlamaya devam edeceğiz.
Ben gençken konuşurken, herkes “Bana hitap ediyor.” derdi içinden. İnşallah kendinizi unutulmuş sanmazsınız. Size size sesleniyorum.
Bu izleyenler listesini vemem, bu uzun konuşmayı yapmamım sebepsiz  olmadığını vurguluyorum. Bakın her daldan bloglar var. Öğrenciler var, öğretmenler var, çalışanlar var emekliler var. Kadını erkeği, yaşlıcı genci var. Her yöreden, her telden sesler var. Gelin kaynaşalım. Birbirimizi okuyalım. Birbirimizi anlayalım. Bu tür nutukları herkes atıyor; ancak yalnız kendisi gibilerini okuyorlar. Olmaz böyle bir şey, herkesi okuyalım. Doğruya doğru eğriye eğri diyebilelim.

Duyularımız kapanmadıysa yaratıcılığımızı göstermenin zamanıdır.

Hayırlı günler dileğiyle sevgi ve saygılarımı sunarım.

Sabahattin Gencal, Başiskele – Kocaeli, 25. 01. 2012


14 yorum:

  1. hiç üşenmeden böyle bir liste ve konuşma hazırlamış olmanız konuya verdiğiniz önemi gösteriyor zaten

    verdiğiniz mesajları gayet iyi anlamış bulunuyorum ve kendi adıma şunu da hemen belirtmek istiyorum: İzleyicisi olduğum bütün blogları aksatmadan ziyaret eder, güncellenen bütün yazılarını okur ve kendimce de yorumlarım

    umarım herkes aynı özeni gösterir...emeğinize ve yüreğinize sağlık...
    saygılar

    "Yavru Kartalların Pençeleri"

    YanıtlaSil
  2. Yazınız bloglara, kişilere ve olaylara ne kadar önem verdiğinizi gösteriyor. Öncelikle bunun için teşekkür ederim. Kendimi düşündüm ve ne kadar doğru yolda olduğumu gördüm. Çok vaktim olmasada okuduğum zaman takip ettiğim bloglara girdiğim ve okuduğumu gördüm. Okumak benim için zaten vazgeçilmez bir şey. Her zaman düşünürüm okunsunda ne okunursa okunsun insanın bir tabela bile okuması birşey öğrenmesi demektir. Tamam her okuduğuma yorum yazamıyorum bunun için vakit yetersizliğim var ama her okuduğum blogdan birşey öğreniyorum bundan çok memnunum. Sizi de zevkle takip ediyorum ve hatta çok kişinin okumasını ve gerçek birşeyler öğrenmesini düşünüyorum.
    Yazınızın aydınlatıcı satırlarını okuyan siteler inşallah sizin gibi aynı özeni gösterir.
    Saygılarımla,

    Not. Uzun zamandır sitenize girdiğimde yorum hanesini ve yazınızın tamamını açmakta zorlanıyorum. Sanırım buna sebep olan bir virüs var. Her seferinde bir veya iki oyun sitesi açtığım yorum hanenizi kapatıyor.
    Bilgi vermek gereğini duydum, belki bendedir bilemiyorum ama her açtığım sitede bu olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yaşamaın Kıyısında,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Yorumda belirttiğiniz düşüncelere katılıyorum.
      Virüs konusunu bildirdiğiniz için de teşekkür ederim. konuyu araştıracağım.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Merhaba Aynur Hanım,
    Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    Okuma merakınız ve yorumlama alışkanlığınız takdire değer.
    Hayırlı günler dileğiyle.

    YanıtlaSil
  4. Emeğiniz, ne kadar disiplinli ve çalışkan bir öğretmen olduğunuzu da gösteriyor. Teşekkürler emeklerinize...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Alizafer Bey,
    Ziyaretiniz ve iltifatınız için teşekkür ederim.
    hayırlı günler dileğiyle.

    YanıtlaSil
  6. Güzel sohbetiniz ve paylaşımınız için teşekkürler. Blog listeme genellikle benzer konuları yazar arkadaşları alıyorum. Her gün olmasa da elden geldiğince kopmadan yazdıklarını okumaya gayret ediyorum. yorum yapmasamda baktığım günler olduğu gibi hiç bakamadığım günlerde oluyor. Haftanın beş günü blogu elden geldiğince güncellemeye çalışıyorum. yorumların ne kadar değerli ve keyifli olduğunu aldığım zaman hissediyorum. Elden geldiğince de dostları sıkmadan yorumluyorum.
    Sevgiler, saygılar sunarım.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Mehmet Bey,
    Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    Blogların zamanla daha yararlı olacağına inanıyorum. Bunun için de sizler gibi arkadaşlara daha çok görev düşüyor.
    Hayırlı günler dileğiyle.

    YanıtlaSil
  8. Bu güzel toplantı için teşekkür ederim size. Sevgi ve selamlarımla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  9. Hocam çok teşekkürler, gerçekten çok güzel bir sohbet oldu, sözleriniz de eminim bir çoğumuzda anlamını buldu.

    tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  10. Ne büyük emek, tebrik ederim sizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretini,z ve yorumunuz için teşekkür ederim. hayırlı günler dileğiyle.

      Sil