17 Aralık 2011 Cumartesi

Yeni Yıl için Dilek Mimi / Sabahattin Gencal

Blog çalışmalarının yararının sadece yazanları ve okuyanları oyalamak olmadığına inanıyorum. Bu bloglarda dolaylı da olsa, az da olsa bir eğitim ve öğretim de oluyordur. Bu arka planda olsa da güzeldir. Ayrıca bir çok vesilelerle görüşler bildirilmektedir. Örneğin bir genç arkadaşımız ( dayatılanla yaşamak) beni mimlemiş. Kendisine teşekkür ederim. Mim konusu : 2012 den 12 dilek de bulun! Konuyla ilgili görüşlerimizi gerçekleşmeleri dileğiyle açıklamaya çalışacağım:

Tek dileğimiz insanca yaşamak. Bunun için gerekenler bir sayı ile sınırlı olmamakla birlikte mimleyenlerin isteklerine uygun olarak öncelikleri belirtilmeden 12 isteğimizi sıraladık:
  1. Bireylerin ve toplumun beden ve ruh sağlığının korunması,
  2. Sevgi, saygı, hoşgörü; kardeşlik ve barış  ortamının sağlanması, 
  3. İşsizliğin giderilmesi ve çalışma ortamlarının uygun hale getirilmesi,
  4. Emeğin hakkının verilmesi,
  5. Emeklilerin insanca yaşamalarının sağlanması,
  6. Her türlü adaletsizliğin giderilmesi
  7. Yargının bağımsızlığının ve güvenirliliğin sağlanması,
  8. Eğitimin ana okulundan üniversiteye kadar bünyemize uygun ve çağdaş yöntemlere uygun olarak yeniden düzenlenmesi,
  9. Ahlakı ve kültürel değerlerin yozlaştırılmasının önlenmesi,
  10. Tüm kurum ve kuruluşların çağdaş yönetim anlayışına uygun olarak düzenlenmesi,
  11. Tüm kurum ve kuruluşların güvenirliklerinin sağlanması,
  12. Gerçek anlamında demokrasinin yerleşmesi  için el birliği ile çalışma ortamının sağlanması için…
Bütün bunların ve hayırımıza olanların gerçekleşmesi için Allah’a duacıyız.

Sebeplere bağlanmadan, fiili dua etmeden istemenin boşuna olduğunu biliyoruz. Onun için her şeyden önce akıl istiyoruz ki tüm çalışmalarımızı aklımızın rehberliğinde yürütelim. Akıl Allah’ın verdiği en büyük nimettir. Allah bu nimeti kullanmamızı istemektedir. 
Bu andan tezi yok isteklerimizin gerçekleşmesi için üstümüze düşenleri yapmalıyız. Öğrenci miyiz derslerimiz ihmal etmeyeceğiz, öğretmen miyiz hakikati söylemekten korkmayacağız, millet vekili miyiz milletin temsilcisi olduğumuzu, yeminimizi unutmayacağız. Uzatmayalım her kes görevini yapacak ve samimiyetle, umutla dua edecetir.

Mimlemekle ilgili kuralları bilmiyorum. Bizi mimleyen genç arkadaşımız da bu kuralları bilmediğini ifade etmektedir. Aslında her şeyi kuralına uygun yapmak istemekle birlikte bu konuda kurallara tam olarak uyamayacağımı düşünüyorum, çünkü blog yazanları yeterince tanıdığım söylenemez. Onun için ben ismen belirtmeden bu yazımızı okuyanlardan  bu konuya ilgi duyanları mimliyorum. Herkesin güzel istekleri olmalı. Herkes isteklerinin gerçekleşmesi için çabalamalı, dua etmeli.
Not: Bu mim konusu vesilesiyle Duanın Gücü başlıklı bir yazı yazdım.( Bu yazıdan sonra yayınlamaya çalışacağım) Umarım yararlı olur.

Tüm hayırlı isteklerin gerçekleşmesi dileğiyle sevgi ve saygılarımı sunarım.

Sabahattin Gencal, Başiskele- Kocaeli, 17. 12. 2011

8 yorum:

  1. Çok teşekkürler..dileklerinizin tamamına katılıyorum..benim ifade etmek isteyip de beceremediğim güzellikte ifade etmişsiniz. sizden öğreneceğimiz çok şey var..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Dayatılanla yaşamak,
    Ziyaretiniz, yorumunuz ve iltifatınız için teşekkür ederim.
    Hayırlı günler dileğiyle.

    YanıtlaSil
  3. Paylaşımınız için çok teşekkürler. Gerçekten tüm içtenliğmle bütün dileklerinizin gerçekleşmesini diliyorum. sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba nini,
    Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    Tüm hayırlı dileklerin gerçekleşmesi umuduyla.

    YanıtlaSil
  5. Bu güzel dileklerin en kısa sürede gerçekleşmesini diliyorum ben de...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Aysema,
    Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    Tüm hayırlı dileklerin gerçekleşmesi umuduyla.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar Sabahattin Hocam,

    Yeni yıldan beklentilerinizi dile getirmek üzere 12 maddeye sığdırmaya çalıştığınız dilek ve isteklerinize aynen katılıyorum ve "inşallah" duamla katılıyorum.

    Selam ve dualarımla kalın.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Recep Bey Kardeşim,
    Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    Bazı arkadaşlar mimlenmeye sıcak bakmıyorlar. Onun için hiç kimsenin ismini yazmadım.
    Hayırlı günler dileğiyle.

    YanıtlaSil