21 Kasım 2011 Pazartesi

sarı sonbaharda sarı sarı düşler....ve sarı... / Derin


Hava soğuktu.  Bana göre sıcaktı oysa.  Çünkü içimi ısıtan bir  sonbahar vardı dışarda.  Sonbaharın getirdiği güzel bir akşam serinliği.  Tam eve giriyordum ki;  kaldırımda, sokak lambasının tam önünde, bir kedinin gözümün ta içine baktığını ve hafi hafif mırıldandığını  duydum.  Alışmışlığın verdiği   hüzünlü  bir mırıltıyla sarı yapraklar ardına bıraktığı çaresizliğini, o tatlı masum bakışlarından anlayabiliyordum o an.

Hava soğuktu.  Ama o sıcaktı.  Tüm umursamaz halleri  ve tatlı haylazlığıyla eteklerime  zil çaldırmayı başarmıştı.  Kediciğe bakarken içimde bir şeyler kıpırdamıştı sanki.  Çok mu üşümüştü acaba, açmıydı yoksa  bu sarı  kedicik  diye geçirdim içimden.  Sonra düşündüm de;  kedicik  değildi  aslında üşüyen, içimdeki  sonbahar rüzgarlarından kalma duygulardı.  Duygularıma küçük bir sıcaklık kondurabilen bir kedi duruyordu karşımda. 

Sokak lambasının tam önünde.  Sokak kedisiydi, evet.  Tüm cadde ve sokaklar ona aitti.  Hava soğuk olsa da özgürlüğün sıcak dünyasında mutluydu yine de.  Hava soğuktu.  Ayazdı.  Ama kediciğin o tatlı mırıldanmaları nasıl da sıcaktı bir bilseniz.  Çocukluğuma döndüm.  Sonra nolduysa oldu, usul usul ordan uzaklaşmaya başladı ve köşeyi dönüp gözden kayboldu. Çocukluğum da peşinden... 

Gitme diyecektim ki tam...Diyemeden gitti!  Seni özleyeceğimi bilmeni isterim sarı şeker!  Seni  özleyeceğim evet.  Sadece  o bal sarısı  renginle içimdeki sonbaharı yakaladığın için değil,  tam da içime akşamın suskunluğu çökmek üzereyken karşıma çıkıp  o tatlı  miyavlamanla kaybolan umutlarımı geri verdiğin için de seni özleyeceğim.  Dünya küçük biliyorsun,  mahallemiz de öyle.  Yüreğim dersen alabildiğine geniş ve derin.  Belki bir gün  karşılaşırız yine belli mi olur;  loş bir sokak lambasının altında ya da  yağmurlu bahçemizin aralık duran mavi renkli kapısında.  Söz, ben orda olacağım.  Ya sen...?
****
sarı sonbaharda...

sararmış düşler içinde

sarı bir...

****
fotodaki  kedi o değil :)

4 yorum:

  1. Merhabalar,

    Çok güzeldi. Büyük bir keyif alarak ve zevkle okuduğum bir sonbahar güzelliğiydi. Her ne kadar hüzne ve hazin duygulara mazhar olmuş bir mevsim olsa da, sayın yazarın da değindiği gibi, sonbahar bir başka güzel, insanı hayata bağlıyor.

    Sokakta karşılaştığı kedi de ona ilham olmuş güz mevsimiyle birlikte. Çok güzel bir anlatımdı. Kaleme, yüreğe ve paylaşımı sağlayanlara teşekkürler,mi sunarım.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Recep Bey Kardeşim,
    Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    Hayırlı günler dileğiyle.

    YanıtlaSil
  3. Değerli Hocam,
    Yazılarımızı burda görmek bizim için bir onur..çok mutlu oldum inanın,teşekkür ederim.
    Güzel yorumlar için de ayrıca teşekkür ederim..

    Selam ve Dua ile..
    Saygılar..

    YanıtlaSil
  4. Sokak kedileri sokaklara ait...

    Bayılıyorum ve hayranım onların sokakta kalabilme mücadelesine. Bazen araba çarpmış, yolun kenarında cansız yatan kediler görüyorum. ÖYlece bakakalıyorum üzüntüyle.
    Benimde kedilerim var artık. Onları çöpe atılmış buldum henüz bir iki haftalıkken. Ramazan ayından beri bendeler ve onlar artık ev kedisi. Dışarda yaşayamazlar ve bende onları bırakamam artık.
    benim kedimin bir tanesi de sarı sonbahar:)

    içimi ısıttı yazınız.

    YanıtlaSil