23 Kasım 2011 Çarşamba

Denizi Özleyenler İçin / Orhan Veli Kanık


Denizi Özleyenler İçin 

Gemiler geçer rüyalarımda,
Allı pullu gemiler, damların üzerinden;
Ben zavallı,
Ben yıllardır denize hasret,
"Bakar bakar ağlarım."
Hatırlarım ilk görüşümü dünyayı,
Bir midye kabuğunun aralığından;
Suların yeşili, göklerin mavisi,
Lapinaların en harelisi...
Hala tuzlu akar kanım
İstiridyelerin kestiği yerden.
Neydi o deli gibi gidişimiz,
Gemiler geçer rüyalarımda,
Allı pullu gemiler,damların üzerinden;
Ben zavallı,
Ben yıllardır denize hasret.

Orhan Veli Kanık

                                                                   

2 yorum:

  1. Aşiyandan Istanbul'u dinledik bir gece vakti beraber Orhan Veli ile. Martısı henüz çalınmamıştı. "Rakı şişesinde balık" kıvamındaydık. Ben bir şiirini okudum. O anın duası oymuş gibi. Sevmiş olacak ki, esen ilk meltemle geldi, saçlarımı sevdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Murat Bey,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Antolojideki şiirlerinden birkaçını okudum. Takdire değer şiirlerin var. Anlaşılan Orhan Veli'yi de seviyorsun. Onun için istersen bir kaç şiirini gönder de Orhan Veli ile yan yana yazalım adlarınızı.
      Başarılarının devamı dileğiyle.

      Sil