26 Ekim 2011 Çarşamba

Vanlı kardeşlerimize geçmiş olsun. / Sabahattin Gencal







Başımız Sağ olsun

"Dünyada Van Ahrette iman"
Vanlı kardeşim, acılarına dayanamam.

Bir zamanlar bağrına bastığın bir öğretmenin
İnan her derdin benim de derdim.

Yine deprem, yine yaralılar ve şehitler
Tüm ulusumuz yardım için sıra bekler.

Uzaktan da olsa acını paylaşıyorum,
Yaralılara şifa, ölenlere rahmet diliyorum.

Sabahattin Gencal
(Emekli öğretmen)


Van depremine yediden yetmişe tüm yurttaşlarımız  gibi biz de üzüldük. Acıyı yüreklerimizde hissettik. Seneler önce o bölgede çalışan biri olarak acımız boğazımızda düğümlendi. Ne söyleyeceğimizi, ne yazacağımızı bilemez olduk.
24 Kasım 1976’da olan ve 3840 kişinin öldüğü deprem sonrasında Muradiye’deki anılarımızı dile getirdiğimiz  Ah Muradiye! öyküsü bir yerel gazetenin açtığı yarışmada birincilik aldı. Birincilik çok gerilerde kaldı; ama Muradiye duyguları öne çıktı. Üzüntülerimizi Ah Erçiş!, Ah Van! diye özetliyorum ve tekrar “Başımız sağolsun.”diyorum.



Sabahattin Gencal
(Emekli öğretmen)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder