15 Ekim 2011 Cumartesi

Tezhip Sanatkârı / Yard. Doç. Dr. Nermin Özcan Özer



`Allah güzeldir, güzeli sever` hadis-i şerifinden yola çıkarak sanatkâr daima güzeli aramış ve hâlâ da aramaktadır.
Aranılan güzellik, sanatkârın eğitimi, çevresi, kültürel ortamından edindiği birikim ile ortaya çıkarak sanatkârın kişiliğini de ortaya çıkarır.
 Her sanatkârın özünde tabiilik olmalıdır.
Sanatkârlar eserlerinde kendi üsluplarını yansıtırlar.
Yapılan eseri mutlaka belli bir sınıflamaya koymak da yanlış olur sanırız. Çünkü sanatkâr eserini şu veya bu üslûpta yapacağım diye temel bir fikirden yola çıkmaz.

Metnin alındığı yazıyı okumak için tıklayınız.

6 yorum:

  1. Değerli hocam nazik davetinizi aldım.Aslında mail atmak istedim ama bir türlü adresinize ulaşamadım.Blogger kartındaki de açılmadı.:((
    Hocam elbette sayfamdaki istediğiniz fotoğrafı alabilirsiniz şu an 260 civarı fotoğraım var ben hepsini çok seviyorum ama illa seçim yapmam gerekirse diye size birkaç link yolluyorum.Siz hangisini seçerseniz.
    Sevgi ve saygılarımla.

    http://ebruozgun.blogspot.com/2011/10/simsirlik-samandere-selalesi.html

    http://ebruozgun.blogspot.com/2011/09/kus-tuyu.html

    http://ebruozgun.blogspot.com/2011/09/comlekler-arasnda.html


    http://ebruozgun.blogspot.com/2011/09/deniz-feneri.html

    http://ebruozgun.blogspot.com/2011/09/pierre-loti-tepesinden-istanbula-baks.html

    http://ebruozgun.blogspot.com/2011/09/huzur.html

    YanıtlaSil
  2. Sabahattin bey,
    Bu konularla ilgili yazılarım blogumda kategorilerimde ki mutfak gezisi adı altında toplanmış bulunmakta,isteklerinize cevap verir mi bilmem,hepsi yemek tariflerine bağlanmış durumda.Mutfak gezisi,dünyanın lezzetleri ve çiçekler bölümünden beğendiğiniz yazı var ise memnuniyetle gönderirim.Örnek olarak Urla'dan Tanju Okan Geldi geçti'ye bakabilirsiniz.Size çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.Ayrıca koymak istediğiniz fotoğraf olursa da kullanabilirsiniz.
    Sibel

    YanıtlaSil
  3. Selamünaleyküm, benim bloglarımda da fotoğraf, yazı veya şiir beğendiğinizi alabilirsiniz. Allah yar ve yardımcınız olsun. Çorbada bizim de tuzumuz olsun..Ama benim seçmem gerekirse bana bildirin ben de elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım..dunyafoto.blogspot.com'da GÜNLÜĞÜM katagorisinde gezilerimde çektiğim fotoğraflarım var hatta bu gün de Fatih,Eyüp sultan camii'lerine gittik video ve fotoğraf çektim gerekirse onlardan da verebilirim..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Ebru Özgün,
    Merhaba Pembe Kekik,
    Merhaba Emine Kaya,

    Damlaya katkı sağlama konusundaki iletime anında olumlu cevap verme hassasiyetini gösterdiğiniz için teşekkür ederim.
    Güzel ve yararlı çalışmalarınızdan Damla okurlarının da yararlanması için çalışacağım.
    Hayırlı günler ve başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar Sabahattin Bey

    Blogumdaki nazik davetinizi okudum,çok mutlu oldum.Blogumdan istediğiniz fotoğrafi alabilirsiniz.

    Ayrıca istediğiniz bir çalışma olursa belirtirseniz elimden geleni yapıp bir yazı ve bol fotoğraflı bir sunum hazırlayabilirim.

    Şimdiden kolay gelsin diyor,her zaman desteğe hazır olduğumu bilmenizi istiyorum.

    Sevgiler,saygılar...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba cingifilli,
    Damlaya katkı sağlama konusunda gösterdiğiniz ilgi ve hassasiyet için teşekkür ederim.
    Hayırlı günler ve başarılar dilerim.

    YanıtlaSil