16 Ekim 2011 Pazar

Damla / Geleneksel Sanatlar Özel Sayısını Sunarken / Sabahattin Gencal

(Kaati çalışması: Nalan Güler
*****
Değerli Okuyucularımız,

Damla / Geleneksel Sanatlar Özel Sayısını yararlı olması dileğiyle sunuyoruz.

Sanat ruhu besleyen bir faaliyettir.

Söz, ses, renk, çizgi, biçim vb. gibi araçlarla icra edilen sanat bir çok bölüm ve dallara ayrılır.

Sanatın her çeşidinin kendine özgü güzellikleri ve  etkileri vardır.

Edebiyat, resim, müzik, plastik sanatlar, mimarlık, sinema, tiyatro, dans …vb. türler sanatın temel türleri olarak başta üniversiteler olmak üzere çeşitli kurumlarca ele alınmaktadırlar.

Günümüzde bu temel türler yanında geleneksel el sanatları da ele alınmaya başlanmıştır.
Geleneksel el sanatları da bir çok başlık altında incelenmektedir.

Bu özel sayımızda “Geleneksel Türk İslâm el sanatları”nın okunması ve izlenmesi için bağlantılar (köprüler) oluşturduk.  
Başta Kültür Bakanlığı olmak üzere bir çok kurum ve birey hat, minyatür, ebru, katı, vitray, çinicilik, halıcılık ….vb. gibi sanatlarla ilgili bir çok çalışma yapmışlardır.

İnsan ruhunu arıtan, yücelten, güzelleştiren sanat’ın geleneksel sanatlar bölümünden örneklere bağlantılar (köprüler) kurulacaktır. Açık deyişle Damla’da, hat, minyatür, ebru, katı, çinicilik, vitray, ciltçilik …vb. sanatlara köprüler kurulacaktır. Bu köprülerden geçenler, inanıyorum ki sanatın zevkine varacaklardır.
Geleneksel Türk İslâm sanatlarına önem vermeyen, Batıdan alınan, modern denen sanatı benimseyenler bile hangi sanatın modern olduğu üzerinde düşüneceklerdir. Bunlar, Picasso gibi hoca aramasalar bile inanıyorum ki, geleneksel sanatlar üzerinde düşüneceklerdir.

“Bir gün Picasso’yu bir hat sanatı sergisine götürürler. Picasso öyle heyecanlanır ki, o hatlarda inanılmaz bir güzellik bulur ve feryat eder. “İşte” der, “hakiki modern sanat burada. Ne olur bana bir hat hocası bulun. Bu inanılmaz güzellikteki harfleri ben de yazmak istiyorum.” (Sabri Tandoğan,www.gonulsohbetleri.net/)

Türk İslâm geleneksel sanatlarından beslenmeye başlarsak sanatın bahşettiği güzelliklere ve mutluluğa da kavuşuruz.
Damla Geleneksel Sanatlar Özel Sayısı”nın mutluluk kapılarını aralamaya vesile olmasını dilerim.

Sabahattin Gencal (Emekli Öğretmen), Başiskele - Kocaeli

6 yorum:

  1. Merhaba Sabahattin Bey,

    Ben de bu köprülerden geçenlerin, sanatın zevkine varacaklarına inanıyorum. Picasso'nun ülkesi ve Batı; Haçlı Ordularıyla yağmaladıkları Doğu kültürü ile Rönesans'ı ve reformlarını yaptığına inancım tamdır.

    Çok büyük bir vizyonu üstlendiniz, devamlı takipcinizim. Bu değerli paylaşımlarınız için teşekkür etmeyi borç bilirim.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Mehmet

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Mehmet Bey kardeşim,
    Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    Bir vizyon üstlenecek donanımda değiliz. Okuduklarımı paylaşmaya çalışıyoruz o kadar.
    Selam ve sevgilerimi sunarım.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Sabahattin Hocam,

    Geleneksel Sanatlar Özel Sayınızın da takipçilerinden olacağımdan hiç kuşkunuz olmasın. Hayat damarlarımızdan biri olan sanat, aynı zamanda ruhumuzu da besleyen bir güzelliktir. O halde ruhumuzu besleyen bu güzellikten neden mahrum olalım!..

    Emeğinize ve yüreğinize teşekkürlerimle birlikte sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba YazBlogcu kardeşim,
    Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
    Ben de sağlık ve mutluluklar diliyorum.
    Selâm ve sevgilerimi sunarım.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba öğretmenim,meslekdaşım. Yukardaki kaat'ı benim serbest desen bir çalışmam. Burada rastlamakla çok mutlu oldum. Benden ve bu sanata ilgi çekmek için oluşturduğum blogumdan haberdar olmanızı istedim.
    Saygılarımla
    Nalan Güler
    http://kaatisanati.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hocahanım,
      Ziyaretiniz ve açıklamanız için teşekkür ederim.
      Adresini verdiğiniz sitenizi ve birbirlerinden güzel diğer sitelerinizi ziyaret ettim.Tebrik ederim.
      Sanatçı olmak güzel; sanatı sevdirmeye çalışmak daha güzel.
      Başarılar ve hayırlı günler dilerim.

      Sil