20 Ekim 2011 Perşembe

Damla / Doğal Hayat Özel Sayısını Sunarken / Sabahattin_Gencal

Sabahattin Gencal ( Gölcük - Kocaeli, 13. 09. 2011)

Doğal Hayat Mutluluk Kaynağıdır

Evren hepimizindir. Evren insan, hayvan, bitki…vd. canlıların ortak mülküdür.
Ortak mülkümüzü koruma sorumluluğu cüzi iradesi olan insanındır.
Bireyden Birleşmiş Milletler Örgütüne kadar bireyler ve örgütler doğal hayatı koruma çalışmalarını yürütmektedirler.
Kimileri çevre koruma, kimileri doğayı koruma …vb. isimler altında dernekler, vakıflar kurmuşlardır. Bu konu ile ilgili Çevre ve Orman Bakanlığı kurulmuştur. Ayrıca başta Kültür ve Turizm Bakanlığı olmak üzere bir çok bakanlık da bu konuya önem vermektedir.
Birleşmiş Milletlerin deklarasyonları, Unesco’nun çalışmaları bakanlıkların yönetmelik, yönerge ve bildirileri; okullardaki ve bazı kuruluşlardaki çevre koruma etkinlikleri yanında konuyu dolaylı biçimde işleyen çalışmalar da vardır.
En sade bireyden bilim adamına kadar öğrenci, öğretmen, şair, yazar, sanatçı…vb. bir çok kişi doğrudan ve dolaylı olarak doğal hayatla ilgili çalışmıştır.
Bir öğrencinin orman şiiri, bir şairin bir yer özlemesi, bir fotoğrafçının fotoğrafı, bir öğretmenin gezi yazısı, bir yazarın makalesi…vb. bir çok çalışma dolaylı da olsa doğal hayatı koruma etkinliği olarak düşünülebilir.

Doğal Hayatla ilgili bir özel sayı çıkarmayı düşünürken yalnız bir çevre etkinliği düşünmedik. Yine, yalnız doğal hayat konusundaki mevzuatı ve çeşitli etkinlikleri hatırlatmayı da düşünmedik. Yalnız doğayla ilgili sanat eserlerini sergilemeyi de düşünmedik. Ancak tüm çalışmalardan, ulaşabildiklerimizden bazı örnekler sunarak bunların insan mutluluğuna katkısını dolaylı biçimde de olsa vurgulamaya çalıştık.
Aslında doğal hayatı sadece mutluluk kaynağı olarak değil, bir var olma ve yok olma sorunu olarak ele almak gerekirdi. Ancak bu konuda yeterli değiliz.
Doğal hayatı mutluluk kaynağı olarak ele almakta da yeterli değiliz; ama hiç değilse bu konuyu işleyenlere köprüler kurabiliyoruz. Böylece okuyucuların zihinlerinde bir canlanmaya düşünmeye vesile olabiliyoruz. Evet, amacımız dökümanlar sunmak, bilgiler vermek değil zihinlerde bir şimsek çakmasına vesile olmaktır.

İnanıyoruz ki okuyucuların hepsi doğal hayatı koruma gerektiği konusunda duyarlıdır ve sorumluluklarının idraki içindedirler. Yine inanıyoruz ki okuyucularımız bu konuda başkalarını da aydınlatma çabalarına başlayacaklardır. En azından Damla'yı duyuracaklardır.

Damla / Doğal Hayat Özel Sayısını yararlı olması ve mutluluklar getirmesi dileğiyle sunuyoruz.

Sabahattin Gencal, Başiskele – Kocaeli, 20. 10. 2011
Not:
Doğa fotoğrafçıları, genellikle insansız doğayı, insan emeği geçmemiş doğayı görüntülüyorlar. Bazıları da vahşi doğa, vahşi hayvanlar temasını işliyor.
Her branşa, her fikre saygımız sonsuz. Ancak bizim çalışmamız bir grupla ifade edilemeyeceği gibi bir görüşün takipçiliği ile de ifade edilemez.
Biz, yukarıda da ifade ettiğimiz gibi doğal yaşamı bir mutluluk kaynağı olarak ele alıyoruz. Onun için doğayı koruyan, doğal yaşamı destekleyen insan emeğine de memnuniyetle yer vereceğiz.
İnsanı evreni koruma çabalarında teşvik etmeye çalışacağız.
Evren hepimizin, mutluluk hepimizin.
Sabahattin Gencal 

5 yorum:

  1. Size dün mail le fotoğraf ve haber gönderdim aldınız mı acaba,katkım olsun istedim.saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Damla,

    Bu güzel açılışın mutluluğunu ve sevincini gölgeleyen terör örgütü PKK.nın hain saldırısını şiddetle kınıyor, bu örgütü ve bu örgüte yardım ve yataklık yapan herkesi ve herkesimi (Allah'ın bağış ve merhametinden uzak bırakılmasını diliyorum)lanetliyorum.

    Yüce Allah'tan, şehidlerimize rahmet, necip Türk milletine sabr-ı cemil diliyorum.

    "Doğal Hayat" özel sayınız hayırlı olsun. Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Selam ve dualarımla en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  3. Şu an yoğunluğum dolayısı ile ancak bloğumdaki yazıları "neşe" adı ile kullanmanız şeklinde yardımcı olabiklirim.Daha ileride daha hazırlıklı bir şekilde katkım olabilexceğini düşünüyorum.Saygılar.Yalnız ufak bir sorunu hala halledemedim.Yorum gönderirken bloğum çıkmıyor.http://neseninblogu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Sayın Hocam,
    Bıraktığınız yoruma istinaden düşündüm de ''Doğal Hayat Özel Sayısı''için aklıma Bozcaada'ya ait yazım geldi.
    Linki bu şekilde:

    http://anfaengerwriter.blogspot.com/2009/08/zeugma-ile-bozcaada.html

    Ya da blogumda bulunan, sizin beğeneceğiniz herhangi bir yazı ya da fotoğraf varsa bana hiç sormadan kullanabilirsiniz....

    Kolay gelsin diyorum..
    Teşekkür ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Sabahattin Bey,

    Doğal hayat üzerine bir dergi çıkarma uğraşınızdan ötürü size teşekkür etmek istiyorum. Birilerinin Dünya'yı Dünya yapan varlıklara sahip çıkması gerek...

    Damla özel sayısı için ben de bir şeyler karalamak isterdim. Ancak yoğunluk nedeniyle henüz cevap yazabiliyorum size. Bu sayıya yazı yazmaya fırsat bulamadım, ancak bir sonraki sayı için neden olmasın.

    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil