21 Ağustos 2011 Pazar

Rebâb-nâme'den / Sultan-ı Veled


Sultan-ı Veled


 
REBÂB-NÂME'DEN


1. Dünyada, Mevlana gibi, hiç bir kimse olmadı (yetişmedi);
    kimse de onun gibi Hak'tan dolmadı (ilahi aşk ve feyze ermedi)


2. O, güneştir, veliler yıldızıdır.
    O, herkese nasip eriştirir.


3. Herkes, Allah'tan, bir ihsana nail olur,
    fakat has kullarının armağanı başka türlü olur.


4. Allah, Mevlana’ya verdiği ihsanı,
   ne bir yoksula, ne de bir zengine vermiştir.


5. Siz onu, bir de, benim gözümle görünüz;
    onun sırlarını benden sorunuz.


6. Ben, kimsenin söyleyemediği sözleri söyleyebilirim.
    Ben kimsenin yemediği nimetleri verebilirim.


7. Ben kimsenin giymediği hil'atı verebilirim.
    Kimse benim verebileceğim manevî armağanı, sayı ile hesap edemez.

Sultan Veled

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder